Tokig på priset på blommor!!!
Kan något tipsa mig var man tar reda på hur mycket en sorts blommar brukar kosta en viss tid på året... eller är det så beroende på att man inte kan få en generell prisuppfattning?
Kan något tipsa mig var man tar reda på hur mycket en sorts blommar brukar kosta en viss tid på året... eller är det så beroende på att man inte kan få en generell prisuppfattning?
De går tyvärr inte att veta alls vad blommorna kommer att kosta innan. Eftersom blommorna säljs på auktion i Holland så varierar priserna dag till dag , så beroende på hur många som vill ha en viss blomma så höjs priset. Så prata med din lokala florist om deras ca priser :)
Kan inte den du köper blommorna av svara? Alla florister vet priserna men när det ska specialbeställas (vilken jag absolut rekommenderar till bröllop) så vet vi inte exakt. Men det är ju inga stora pengar som skiljer utan det är ju några tior per blomma. Arbetskostnaden är alltid samma. Jag brukar säga plus minus 300 på en brudbukett om det inte är liljekonvaljer på vintern.
De flesta vill ändå ha sässongsblommor, har aldrig varit med om någon som vill ha sommarblommor på vintern eller vårblommor på hösten eller höstigt på våren...