• Marika kiffe

inbjudningskort

Hej hej.
    Har du tips på fina "budjet" inbjudningskort. Vår lokal rymmer endast 100 pers och det är så många vuxna vi vill bjuda och vi måste då formulera på någon smidigt sätt att vi vill ha barnfritt. förutom för släktbarnen. Hur frmulerar man det bra? 

• Svar på tråden inbjudningskort
  • madigun

vi vill nog oxå ha barnfritt och skulle oxå gärna vilja veta hur man ska formullera det på inbjudningskortet :)

• Hanana

En "klassiker" som vi nog själva kommer att använda oss av är nåt i stil med

"Vi tycker att era barn är underbara men väljer att fira den här dagen enbart i sällskap av våra vuxna vänner".

Eller nåt sånt.

• Chicita

Var tydliga.
    Formuleringar som Hanana skrev ovan kan (med lite vilje) tolkas som "dom vill helst inte ha barn där, men jag har svårt med barnvakt så då borde det vara ok om jag bara tar med barnen, dom tycker ju om dom"...
    Det finns många exempel på sånt här i forumet.

Skriv gärna typ:
    Middagen och festen därefter firas i enbart vuxet sällskap.
    Åldersgräns X år. Undantag för helammande spädbarn

(om ni gör undantag för spädbarn dvs)

Om ni gifter er i kyrkan så kan ni önska att dom inte tar med barnen dit. 
    Men kyrkan är öppen för alla. Vigseln är en gudstjänst så man kan inte stänga ute folk (vi hade till och med folk som vi inte kände alls, utan som bara hade hört talas om att vi hade ett annorlunda tema och blev nyfikna). Så det skulle jag inte ens skriva ut faktiskt. De flesta skulle inte sitta och åka extra vändor bara för att ha med barnen i kyrkan ändå om dom inte kan vara med efteråt. Så de få barn som eventuellt skulle komma till kyrkan lär nog inte störa särskilt mycket Glad 

Svar på tråden inbjudningskort