• meandmylove

Dela festlokalen med annat brudpar?

Vi har haft struligheter med datumet vi valt för vår bröllopsdag. Vi ska gifta oss i en medelstor stad och har valt att gifta oss i kyrkan i stadens kärna och ha bröllops festen i en lokal likaså mitt i stan. Vi bokade lokalen nästan ett år i förväg (sept) och kunde inte boka kyrkan förens idag pga vissa omständigheter. Nu är det fullt i kyrkan den dagen. Vi bokade istället om hela kalaset till helgen därefter (enda lediga datumet på hela sommaren). Däremot får vi reda på att det kommer vara ytterligare en bröllops fest i vinkällaren, 40 personer. Vi blir 140. Vi har separata kök, toaletter, och lokaler. MEN, deras ingång är på innergården.. en liten underbar kullersten innergård som man då ska dela! Mitt i sommaren tror jag det kan bli mycket spring ut och in, barn och rökare och andra som vill ha lite luft.. Ska man behöva se ett annat brudpar och deras gäster?? Vad tycker ni? Vad hade ni gjort? Hjälp...

• Svar på tråden Dela festlokalen med annat brudpar?
  • Alyllyra

Jag förstår inte riktigt problemet. Vad gör det om det är ett annat brudpar där? De är säkert lika måna som er om att inte störa varandras fester och hålla sig på sin kant. Men det är väl bara att acceptera att de kommer vara där om ni inte vill hålla på och boka om allting igen. 

• Ello

Jag hade nog tyckt det var lite tråkigt, men om det är den lokalen ni verkligen vill ha så är det antingen att bara acceptera och försöka att inte låta det förstöra dagen, alternativt välja ett annat datum igen.

Hoppas det blir bra till slut!

• daniiel

Ptja, om det inte funkar med ett annat datum i kyrkan och det är lokalen ni vill ha.. så får ni nog helt enkelt acceptera det. Ni har ju valet att boka en annan lokal.

Jag tror helt ärligt inte att ni kommer märka av dom speciellt mkt.

Vi hade vår bröllopsfest på ett hotell och altanen delade vi med hotellgästerna precis som baren. Inte själva festlokalen, men man var tvungen att gå ut från den för att handla i baren. Trots att det var ganska många gäster på hotellet, så störde det inte oss det minsta.

• Ariana

Med separata kök, toaletter och festlokaler borde det inte vara något problem. Har du kollat så att det är säkert att man ska dela innergården, så att den inte hör till deras bokning? Nu vet jag ju inte hur det ser ut, men om deras ingång är därifrån och deras lokal kanske är precis innanför kan jag tänka mig att det skulle kunna bli ganska störande för dem om era gäster är där med tanke på att ni är så många.

• 2015

Jag tror absolut att det går att dela. Det kan ju till och med bli kul!

• meandmylove

Tack för alla svar, det känns mer och mer ok. Innergården tillhör igentligen "oss".. Vi hyr det stora paketet (2 salar +2 "hallar" och innergård. De har bara lilla källaren. Antagligen kommer de märka av oss mer än vi märker av dem.. Annan lokal vill vi inte. Inte Heller annan kyrka. Och ääven om vi byter datum kan ju någonannan boka källaren. Enda alternativet är ju att boka och betala för båda två!! Men man kan ju inte stå och betala för två festlokalen haha (vår kostar 15 000)... Tack för alla svar!

Svar på tråden Dela festlokalen med annat brudpar?