• Katti84

Svårmatchad ring HJÄLP!

Jag tycker att det känns som ett omöjligt uppdrag att hitta en vigselring som passar ihop med förlovningsringen som min älskade fästman valt åt mig. Finns det någon som har förslag på en ring som matchar? Min ring ser ut såhär: www.albrektsguld.se/article/diamantring_i_18k_guld_0332031

• Svar på tråden Svårmatchad ring HJÄLP!
  • iQbee

en vanlig slät passar (samma höjd), kanske en solitär som har samma "hållning" på stenen?

• Katti84

Då är ni en slät ring mest min stil. Har funderat på en sån faktiskt, men känner mig lite tveksam eftersom jag har fått för mig att jag vill att vigselringen ska vara lite "mer" än förlovningsringen...

• karamell

Jag tycker att en alliansring, eller halv-allians skulle passa bra till den. Altså en med små diamanter runt halva eller hela. som ringen på länken ungefär.
    http://www.mazaldiamond.com/diamond-eternity-ring-0-43ct-f-i1-in-4-prong-setting-18k-gold,art,3.htm 

I värsta fall om du inte hittar något som passar kan du alltid bara välja din dröm-vigselring som gör sig fin själv, och bära förlovningsringen på högern, så gör jag =)  

• Katti84

Alliansringar är fina. Men sitt andra tips var ju ännu bättre!

Svar på tråden Svårmatchad ring HJÄLP!