Isabelles skrev 2013-12-09 11:49:56 följande:
Haha ja där tycker vi lite olika, jag tycker att han är rolig. Men jag har vänner som inte klarar av honom alls också! Verkar ju vara så att antingen älskar man honom eller hatar honom. Men jag litar mer på hans viner än alla dessa musiker som släpper sina. Han har ju ändå en koppling till mat och dryck tänker jag.
Jag litar mest på mitt eget smaksinne - och Systembolagets diagram

Jag vet ungefär hur balansen ska vara i dom där cirklarna för att vi ska tycka om vinet. Och så har vi ju vissa favoritregioner och favoritdruvor.
Man blir lite lätt "miljöskadad" när man jobbar i hotell/restaurang/bar-branchen och jag har för länge sen slutat tro på vad andra rekommenderar oavsett hur kända dom är eller vad dom är kända för. Och går efter min egen smak
Jag gillar bland annat inte Merlot-viner, speciellt inte Mezzacorona. Och det är ändå en storsäljare på hotellet.
Jag tycker att det smakar saft. Men det är ju lättdrucket och något jag gärna rekommenderar till de som bara vill ha ett glas vin "för att alla andra dricker- och det är ju finare med vin än öl" *typ*...