• Louise35

Köpt ring på nätet..

Hej!Ni som köpt ringar på nätet vart har ni gått och fått dem värderade? Jag köpte min drömring på en internetsida och har försökt fått den värderad på olika ställen, men utan resultat.Ställe 1 suckade och tog en snabb titta och sa 5000 och mer eller mindre kastade suckande tillbaka ringen. Tydligen inte hennes favorit ring. När jag frågade om förminskning sa hon att jag skulle skicka tillbaka den eller köpa en ny ring?!Ställe 2 träffade jag en jättetrevlig tjej som rekommenderade mig att gå till en annan butik som hade guldsmeder på plats, för att komma undan billigare med förminskningen.Ställe 3 kunde förminska ringen :), men då den bara är 14 k kunde de inte säga vad den är värd.Okej den kanske "bara" är 14k, men det är fortfarande min drömring och jag vill bara veta om den är värd det jag betalat.Har varit på 2 ställen till men utan resultat..    Vart har ni gått och fått era ringar värderade?      

• Svar på tråden Köpt ring på nätet..
  • zero

Var har du köpt ringen ifrån samt var bor du? Samt vad gav du för den i förhållande till vad de värderatde den till?

Jag har köpt de flesta ringar på nätet  och jag har värderat dem lokalt och det har inte varit några som helst problem. Jag har värderat samtliga ringar på 3 olika ställen och förvånansvärt nog är smyckas lokala smed i denna hålan absolut mest exakt. 

• Louise35

Ringen köpte jag på Lauritz.com, allt som allt betalade ja strax under 4000, den sidan har värderat den till 9000. Läste på nätet att någon hade fått ringen värderad och då visade det sig att man borrat i diamanten för att få bättre klarhet i den, har för mig att det var något sådant i alla fall. Har du någon försäkring på dina smycken?   Har inte varit på smycka och frågat faktiskt, ska ta och gå dit till veckan :).    

• zero

Jag har aldrig hört talas om sidan tidigare men av att snabbkolla vad som säljs där på sten och ringfronten så skulle jag hålla mig så långt borta som möjligt.
    Men gillar du ringen så är det ju såklart det viktigaste oavsett eventuell behandling.

Är det någon solitär du har eller är det flera småstenar eller vad är det för typ av ring? Om det är behandlade stenar så är de billigare och inte värda lika mycket. har någon som kollat på ringen uttalat sig om någonting alls? Eller de har bara varit arroganta? 
    Bor du i sthlmsområdet så är ju kaplans ett bra alternativ.

Jag har försäkring :) Men försäkringen täcker inte allt. Så jag kommer nog prioritera att ha min blivande diamant till min blivande vigselring försäkrad ensam.

• meandmylove

Jag köpte min förlovningsring på lauritz för 2 år sedan för 4000, värderades på sidan till 10 000 nu har jag den värderad hos guldsmeden för 50 000. Jag Fick en spring i den i somras och fick då på försäkringen isatt en sprillans ny sten för 40 000 inköp. Så det går att göra kap. Gå till en riktig juvelerare och få den värderad. De behåller den oftast några dagar och skriver ett intyg, kostar ca 500 men så värt det. Utan mitt intyg jag gjorde hade det inte gått på försäkringen. Bild på ringen har du på min profilbild. Lycka till!

• meandmylove

Tänk på att har försäkringen oftast täcker om du du har en drulleförsäkring. Vi har d rulle på 50 000 och det täckte ringen utan problem. Så kolla dina andra försäkringar innan du skaffar en bara för ringen!

Svar på tråden Köpt ring på nätet..