Varför så hög klack på alla skor?
Hej alla!
Jag hoppas på lite hjälp här då alla verkar så fantastiskt duktiga på att hitta snygga saker!
Jag är på jakt efter att par skor till mitt bröllop i februari, börjar få lite smått panik över just den här delen nu!
Jag tänker mig ett par gnistrande, diamantskor (paljetter). Och har sett en hel del skor som skulle kunna funka...
OM det inte hade varit så att det varit en klack på över decimetern!!!
Varför dessa höga klackar på ALLT???
Jag är lång reddan som det är och vill gärna ha kvar en viss längdskillnad som det faktiskt är mellan mig och min m2b, jag kommer vricka fötterna i altargången, mina fötter kommar vara trötta innan jag ens kommit ut ur kyrkan och jag kan verkligen inte gå snyggt i dessa höga (ofta smala) klackar!
Så snälla är det någon som kan hjälpa mig?
Jag tänker mig som sagt en sko som går i lite silverglitter, gärna en klack som är lägre än 6 cm (men jag vill fortfarande ha en lite klack alltså inga ballerina). Jag vill ha täckt tå, och gärna en hel sko i övrigt med (alltså hälkappa och inga remmar).
Typ dessa nedan som jag sett på Nelly, men dessa har en klack på 11,5 cm och det är på tok för högt för mig.
Egentlligen började min önskan om ett visst utseende för en sko när jag och en kompis i slutet på sommaren såg en sko som var klädd med "diamant" än en paljettsko. Jag hade köpt denna skon på direkten om det inte varit för att (just det!) klacken var på över 12 cm!
Jag har sedan dess inte kunnat släppa den skon, men jag har heller aldrig lyckas hitta en liknande sko fast med lägre klack. Så nu har jag börjat ställa mig in på att det nog får bli en sko med paljetter istället för diamanter.
Jag har redan köpt ett par sneakers i silver som jag ska ha utomhus (kasnke under fotograferingen som är ute med) och som jag kan byta till om jag behöver komma ur klackskorna.
Det blev ett långt inlägg men jag har nu tröttnat på att gå i skobutiker och nästan bara se svarta skor med rätt klackhöjd, eller att leta på nätet och se skor med "rätt" modell men med för hör klack. SÅ hoppas nu på er hjälp!