• ThereseP

Någon som har liknande?

Hej!Jag och min sambo förlovade oss för några veckor sedan, han friade med en fin silverring som dock ska bytas ut till en jag får välja själv!    Jag har kommit fram till en ring jag verkligen vill ha, problemet är bara att jag sen vill ha en vigselring som ser exakt likadan ut men med en större sten i mitten och jag har varit hos två guldsmeder som säger olika.(Förlovningsringen är en halvallians från Schalins, den 2,5 mm bred)Den ena guldsmeden säger att det inte går att sätta en större sten i mitten för att ringen är för smal, den behöver då vara minst 3,1 mm. Den andra säger att det inte är några problem. Vem ska man tro på?? Jag vill helst inte ha bredare ringar eftersom jag har så små händer/små fingrar.Är det någon här som har liknande ringar??         

• Svar på tråden Någon som har liknande?
  • jonathansfru

Jag har den ringen (halvalliansen) som vigselring och som förlovningsring har jag en enstensring som juveleraren gjort åt mig (0,44 ct) ring på samma skena (2,5mm) (Schalins släta skena). Min skena är t.o.m. avsmalnande på mitten, då jag ville ha en liten midja för att stenen skulle synas bättre.

Så det funkar utmärkt!

• ThereseP

Åh vad bra! Låter fint!

Svar på tråden Någon som har liknande?