• meandmylove

Vad har ni graverat i era ringar?

I våra förlovningsringar har vi graverat in partnerns förnamn och efternamn. Nu ska jag ha en vigselring (han ska bara ha en ring) och jag undrar vad man ska gravera i den? Bara datumet? Inget namn? Kan tillägga att jag kommer ta hans efternamn som mellannamn men behålla mitt. Vad har ni graverat?

• Svar på tråden Vad har ni graverat i era ringar?
  • newyorkbruden

I våra förlovningsringar står det den andres namn och datum. I vigselringarna står våra respektive initialer med ett hjärta mellan, samt datum.

• MH2014

I förlovningringarna/vigselringarna (skulle bara ha en varsin) har vi den Andres förnamn och datum, när vi vigs så fyller vi på med de datumet i ringarna...MEN nu kommer jag ha 3 ringar och han 2 (fast det vet han inte om än, haha) min andre är min "nytt efternamnsring" så i den kommer enbart mitt nya efternamn att graveras i, min tredje får ingen gravering utan har det antalet diamanter som vårt vigseldatum summerar.

• MH2014

För att förtydliga: mannen vet alltså inte om min tredje och hans andra ring,,det blir en gåva från mig!

• meandmylove

Kul med överaskningsring! Kanske kan man bara skriva initialer och datum i vigsel ringarna. Det känns dumt att skriva alla namn igen liksom!

• Nutten

I förlovningsringarna har vi datum och jag "Min andra halva" och han "Min ängel", dvs vad vi betyder för varandra. Vi säger ytterst sällan förnamnen till varandra, så det hade blivit fel att sätta namnen i ringarna. Dessutom har jag varit hans ängel från dag 1 och han min andra halva, så det föll sig naturligt. Då min blivande bara kommer ha en ring, så finns det inte plats för att skriva så mycket mer när den uppdateras till vigselring. Mitt förslag till honom är två hjärtan och vigseldatumet. I min vigselring har jag tänkt skriva "Du gör mig hel" + datum.

• filibustern

jag funderar på att skriva "superlim" och så datum i min vigselring. superlim är som ett symboliskt ord för oss, sen han sa att "det är inte mitt fel att du tog min hand när den var full av superlim". :P 
    karln min får bara gravera in datumet. ^^  

• LillaCaroline

I våra förlovningsringar har vi den andres namn och datum, när vi sen gifter oss kommer min blivande få en ring till och jag 2 till. I våra vigselringar kommer det stå datum och Nu och för alltid. I min tredje ring kommer det inte graveras något alls.

• Caledonia
    filibustern skrev 2013-12-07 10:50:53 följande:
    jag funderar på att skriva "superlim" och så datum i min vigselring. superlim är som ett symboliskt ord för oss, sen han sa att "det är inte mitt fel att du tog min hand när den var full av superlim". :P 
    karln min får bara gravera in datumet. ^^  
    Så gulligt!
    Det borde ni verklien göra

Jag ska ha: hans namn <3 mitt namn 31/5 2014 (och han tvärtom)
  • MerlonaZ

I våra förlovningsringar har vi ordet "fånge" ingraverat, följt av den andres fyra sista siffror i personnumret och två hjärtan. Vi blev ihop efter en promenad på Långholmen i Stockholm, som var fängelse fram till 1975. Det var också där vi firade vår förlovning. Så det blev någon skum symbolik i det hela. Jag gillar't. Precis som någon annan nämnde kändes det inte naturligt med namn i ringarna, då vi sällan kallar varandra vid förnamn. Vi gillar att göra saker på vårt sätt. :)

• izredam

Jag ville gravera in "together now we multiply" - från the square root of three i min vigselring, men det fick inte plats :( Övervägde att välja en annan ring, som det hade gått att gravera in mer i, men det kändes fel också. Så det blev bara datum i den :/

Svar på tråden Vad har ni graverat i era ringar?