Vad skoj, grattis!
Som de flesta andra säger: festlokal och kyrka. Och en budget är väldigt bra, för att få ihop vad som ska prioriteras. Jag fick mycket hjälp av bröllopstorgets lista (har jag för mig att det var) gällande när man ska ansöka om hindersprövning och liknande för att det ska vara giltigt när det är vigseldags. Gästlista och inbjudningar är bra, men det kan vänta. Om ni har planerat början av augusti kan det vara bra att tänka på att vissa kanske redan efter årsskiftet måste meddela semester till jobbet och därmed har börjat skissa på semesterplaner, så någon typ av "heads up" kan vara bra, sedan om det är i ett mail, som en fotnot i julkortet, ett save-the-date-kort eller en inbjudan spelar nog mindre roll. Vi gifte oss i slutet av juli och skickade inbjudningar runt trettonhelgen, det blev perfekt. Klänning kan vara bra att kolla om du vill ha en "traditionell" klänning och vill köpa den ny, de flesta har lång leveranstid och man har sällan en bra bild av vad man faktiskt vill ha förrän man har provat..
Lycka till, och njut av planeringstiden! Den är himla rolig!