• virrefo

reabluff

Helt galet. jag har tittat ut en ring jag vill ha från guldfynd. när vi tittade på den i höstas kosatde den 8898 kr.
    Idag kostade samma ring 12098 och under rean så var det 20% rabatt vilket blir 9678 alltså 780 kr mer än vad jag skulle gett för den i sept/okt.
    och totala priset dom höjt den med är 3200.
    Snacka om att bli grundlurad.
    Som tur var bad jag expediten i butiken skriva upp pris och artikelnr första gången och även så idag.
    Tänker gå in på måndag och ifrågasätta. har även kontaktat vår lokatidning 

• Svar på tråden reabluff
  • TheD

Inte enda butiken osm gör så. OnOff var en riktig bluffbutik som gjorde så. Elgiganten hade så nått år också. Men nu har jag inte haft någon anledning att gå till liknande butiker så detta år har jag ingen koll.  Iaf så är det fult gjort.

• Isasa

Samma här. Tittade ut en ring på just guldfynd innan jul. Då kostade den 3990:-. Idag kostar den närmare 5000:- (och så förstås den generösa "rabatten" på 20%)....

• Innuendo

Kan det inte vara så att de har höjt priserna? Inte för att luras utan för att butiker höjer priserna lite nu och då?

• Jeanette438

Jag kollade ut min vigselring i somras och nu ska jag passa på att köpa den när det är rabatt, min har dom inte höjt priset på iallafall. Jag kommer spara 1300 kr tack vare rabatten :)

• corne88

Jag har köpt min vigselring på Guldfynd och den har kostat samma summa sedan jag började titta på den för ca 1 år sen. Men det var tur att jag köpte den, var inne på Guldfynd innan jul och då fanns den inte kvar i sortimentet, 

Kan tänka mig att en del ringar är mer populära än andra och det är dessa som de "leker" priset med.  

• virrefo

Hon i butiken sa att det var deras ordinarie pris när jag var inne i höstas.

• virrefo

På nyheterna för ett par dagar sen sa dom att guldpriset aldrig varit så här lågt

• Sofie R

Aldrig varit så lågt? Guldet är billigare nu än för typ ett år sedan, men det är fortfarande riktigt bra betalt för det i ett historiskt perspektiv.

Svar på tråden reabluff