• Carolinekahlstrom

Vad tror ni?

Hej! Jag behöver lite råd angående ring.. Jag har denna förlovningsring (vi har guld uppåt, hoppas att bilden fungerar). Jag ska ha denna som vigselring: När jag testade vigselringen så var den himla smal och jag skulle vilja ha liiite mer bling på fingret. Funderar då på att sätta stenar i förlovningsringen VERTIKALT, typ tre 0,3 stenar, eller om det blir fler. Tror ni att det blir för mycket med en rad med små stenar vertikalt? Alternativt att jag väljer en större sten, kanske 0,5, och har den i mitten på ringen? Har varit hos en guldsmed och i och med att det är en vågig skåra i ringen så trodde inte hon att en 0,5 stor sten inte skulle funka just i skåran, därför måste jag välja storlek 0.3 (eller är det 0,03?!) om jag vill ha dom i en vertikal linje. Hoppas att ni förstår vad jag menar!

• Svar på tråden Vad tror ni?
  • CJ5

Jag tycker egentligen inte du behöver ha nån sten i förlovningsringen. Men om jag röstar för en sten bara.

• Carolinekahlstrom

Okej! När jag provade själva förlovningsringen till så blev den väldigt smal, och syntes knappt tyckte jag. Så jag kände att jag ville att det skulle synas mer, men ju mer jag har funderat på det, ju mer har jag börjat tycka som dig. Kanske räcker det? Eller så tar jag 1 sten i bara. Jag vet inte?! Har inte beställt vigselringen ännu så har den inte hemma. Skulle nog behöva se det tillsammans igen.

• CJ5

Ja det är nog lättare när man ser dom tillsammans. Jag tyckte vigselringen såg smalare ut.

Om jag hittar den vigselringen jag vill ha, då kommer min förlovningsring inte synas alls :P Men den kommer ju alltid vara där :) Hjärta

• Carolinekahlstrom

Ja.. Den är väldigt mycket smalare. Men det blev ändå jättefint tillsammans. Om inte annat så kan jag sätta i stenar senare! Det är nog lättare att sätta in stenar än att ta bort om man ångrar sig!

Svar på tråden Vad tror ni?