• MPA

Lila tärnklänning

Jag ger snart upp!!

I flera månader har jag letat på nätet efter tärnklänningar i lila knälång chiffong, hittade till slut och beställde. Väldigt nöjd, och extremt färdig på att leta. Hyffsat rimligt i pris, dock glömde jag att räkna med tullavgiften och det är ju typisk men ok liksom. Fick hem klänningen och först såg det ut som lila, nästan som jag ville ha den. Eftersom dom vänder klänningen ut och in så såg jag först vid provningen att chiffongen går åt vinröd... Höll på att explodera, lite bridezilla varning haha

Var i kontakt med JJ house, där jag köpte klänningen så jag får se vad som händer där.

Nu behöver jag hjälp från er, för jag pallar inte med att lägga mer tid på att surfa runt och glo och jämnföra priser längre. Om ni har köpt tärnklänningar i lila knälång chiffong, ber jag er på mina knä att länka och bilder.

Låter jag desperat? Jo så är det, tyvärr.

Tack på förhand

• Svar på tråden Lila tärnklänning
  • MPA

vindruva enligt deras färgkarta, lite dovare/mustigare lila än vad jag egentligen velat ha den men det är ok.

Den färgen jag haft som mall är den här lila.

• daniiel

Okej, du kan nog känna dig väldigt lycklig om du lyckas få någon ersättning för klänningarna då. Du kan nog bli erbjuden att skicka tillbaka, men får stå för frakten själv och det brukar inte löna sig. Så räkna bara inte med någon form av kompensation. Tyvärr.

Lila är ju en svår färg, tycker jag, och speciellt om man är ute efter ett specifikt material, nyans osv. Jag gissar på att du inte är så sugen på att chansa på en sk. kinaklänning igen.

www.ellos.se/ellos-collection/klanning/407854&rcnt=100&Ns=RankValue2|1&Nao=5
    www.ellos.se/ellos-collection/klanning/407847&rcnt=100&Ns=RankValue2|1&Nao=8
    www.ellos.se/esprit-collection/esprit-collection-klanning/431756&rcnt=100&Ns=RankValue2|1&Nao=17

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/sisters-point-913/gingin-dress-913651-301/

www.bonprix.se/produkt/chiffonklaenning-baerroedsvart-946955/
    www.bonprix.se/produkt/one-shoulder-klaenning-baerroed-944906/

se.vila.com/vila/short-dresses/tinca-dress/14018504,sv_SE,pd.html&forceScope=
    se.vila.com/vila/short-dresses/sofilla-dress/14011699,sv_SE,pd.html&forceScope=
    se.vila.com/vila/long-dresses/timmo-dress-1-c/14010988,sv_SE,pd.html&forceScope=

www.veromoda.se/vero-moda/dresses/sunbi-tube-high-low-dress/10101757,sv_SE,pd.html&forceScope=

• MPA

Jag har inga högre förhoppningar på att få lämna tillbaka och få pengar tillbaka hellre... Surt men lärt mig en ordentlig läxa. Jag såg att jag kunde ju ha beställt färgprover men det gjorde jag ju inte. Lätt att vara efterklok haha

Kanske någon som är sugen på vinröd/aubergine färgat tärnklänningar, jag har 2st!! hehe Helt oprovade, för jag lackade ur när jag såg färgen.

Tack för tipset, jättegulligt av dig men nu överlåter jag den biten till mina tärnor. Jag lagt alldeles för mycket tid på deras klänningar. Nu får det bli deras ;)

daniiel skrev 2014-01-12 10:39:32 följande:
    Okej, du kan nog känna dig väldigt lycklig om du lyckas få någon ersättning för klänningarna då. Du kan nog bli erbjuden att skicka tillbaka, men får stå för frakten själv och det brukar inte löna sig. Så räkna bara inte med någon form av kompensation. Tyvärr.

Lila är ju en svår färg, tycker jag, och speciellt om man är ute efter ett specifikt material, nyans osv. Jag gissar på att du inte är så sugen på att chansa på en sk. kinaklänning igen.

www.ellos.se/ellos-collection/klanning/407854...|1&Nao=5
    www.ellos.se/ellos-collection/klanning/407847...|1&Nao=8
    www.ellos.se/esprit-collection/esprit-collect...|1&Nao=17

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%...

www.bonprix.se/produkt/chiffonklaenning-baerr...
    www.bonprix.se/produkt/one-shoulder-klaenning...

se.vila.com/vila/short-dresses/tinca-dress/14...=
    se.vila.com/vila/short-dresses/sofilla-dress/...=
    se.vila.com/vila/long-dresses/timmo-dress-1-c...=

www.veromoda.se/vero-moda/dresses/sunbi-tube-...=
  • JennyJohansson

Gu så trist! man behöver ju inte någon mer stress direkt!
    Hur ser klänningarna ut som du beställt? jag är på jakt nämlingen.. vad är det för storlek på dem?

• MPA

JennyJohansson skrev 2014-01-20 15:22:00 följande:

Gu så trist! man behöver ju inte någon mer stress direkt!Hur ser klänningarna ut som du beställt? jag är på jakt nämlingen.. vad är det för storlek på dem?

Haha nej jag menar det!

Jag har vait så jäkla sur för färgen så jag har ingen direkt men jag tog närbild på klänningen, annars är det den här modellen fr jjhouse http://www.jjshouse.com/se/Valdet-Hjartformad-Knalang-Chiffong-Brudtarneklanning-Med-Rufsar-Barlbroderi-007014083-g14083 och stlk är specialsydd för tärnorna men i går mot stlk 12 och stlk 16. Jag har valt att ha kvar dem, dels orkar jag inte lägga krut på hitta nya klänningar eller bråka, sen upptäckte jag oxå när jag fotade klänningen att med blixt är den ju lila (??) Så nu har jag kvar dem och intalar mig att det är lila, utan blixt. Alltså det är en färg, vad spelar det för större roll då, jag skall ju för fasiken gifta mig :D

Lycka till med klänningen, hoppas du hittar. Förutom att jag tyckte att färgen inte stämde så är klänningarna jätte bra sytt.

Skall försöka ladda upp bilden, verkar inte funka för mig!?

• MPA

Så här ser dem ut! Nu tycker ju tom jag att de är lila, fast det är dem inte i verkligheten för dem är mer vinröda... Men som sagt jag skall ha kvar dem iaf, så alla mina gäster får använda blixt när dem fotar tärnorna haha

• JennyJohansson
    MPA skrev 2014-01-20 16:58:24 följande:

JennyJohansson skrev 2014-01-20 15:22:00 följande:

Haha nej jag menar det!

Jag har vait så jäkla sur för färgen så jag har ingen direkt men jag tog närbild på klänningen, annars är det den här modellen fr jjhouse www.jjshouse.com/se/Valdet-Hjartformad-Knalan... och stlk är specialsydd för tärnorna men i går mot stlk 12 och stlk 16. Jag har valt att ha kvar dem, dels orkar jag inte lägga krut på hitta nya klänningar eller bråka, sen upptäckte jag oxå när jag fotade klänningen att med blixt är den ju lila (??) Så nu har jag kvar dem och intalar mig att det är lila, utan blixt. Alltså det är en färg, vad spelar det för större roll då, jag skall ju för fasiken gifta mig :D

Lycka till med klänningen, hoppas du hittar. Förutom att jag tyckte att färgen inte stämde så är klänningarna jätte bra sytt.

Skall försöka ladda upp bilden, verkar inte funka för mig!?

Attans att du ska ha dem kvar;) supersnygga var de verkligen!
Svar på tråden Lila tärnklänning