Hur smal ser en 2,5-mmsring ut på fingret?
God morgon igen allihop!
Några av er vet att jag letar som en besatt efter nya förlovnings- och vigselringar, och jag kan väl säga att det inte går särskilt bra... Just när jag hittat "de perfekta ringarna" gör jag tabben att titta lite till på ringarna på internet - varpå jag givetvs hittar några ännu bättre. Budgeten är väldigt tight på grund av vår ekonomi, så de får inte kosta mer än runt 5-6000, vilket förstås gör det svårt. Dessutom har jar upptäckt att jag är väldigt petig, de får inte ser ut hur sm helst, och det gör inte saken lättare precis. Ett krav jag har är är att vigselringen inte får vara för smal, den ska ju synas ordentligt. Nu har jag sett ett par väldigt vackra "vigselringsaktig" att välja mellan till ett mycket bra pris - men de är 2,5 mm breda. Låter ju som att de inte syns alls! Men det är kanske dumt av mig att tänka så, jag kanske bara inbillar mig att det blir för litet, så nu undrar jag om det finns någon eller några som har en ring av det bredden? Ni kanske rentav kan visa bild av hur det ser det ut?
Jag har världens sämsta ögonmått, så 2,5 mm säger mig ingenting, det låter dock oerhört litet tycker jag. Men det kanske det inte är? Snälla rara, finns det några tjejer där ute med ringar av bredden 2,5, skulle ni vilja vara gulliga och visa mig bilder av hur det ser ut? Jag skulle bli så oerhört tacksam! Och vem vet, kanske skulle ni bli till hjälp för mitt ringval? Det börjar bli brådis nu, och jag har fortfarande beslutsängest deluxe...
Jag sade til Maken att det nog var bäst att han valde. men han trodde han bara skulle välja fel och göra mig sur. Och det ligger nog något i det är jag rädd...
Jag hoppas det finns någon som kan vara till hjälp med att visa hur storleken ser ut! Tack på förhand!
PS! Jag har ingen aning om varför tråden är skrivn i olika ponktsnitt, eller hur man ändrar det. Hoppas det gick att läsa ändå. DS!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-13 15:04
Jag kan ju tillägga att jag har ganska långa och smala fingrar, jag vet inte om det har någon betydelse men tänkte att det kanske är värt att nämnas. Jag har svårt att ta mig till en guldsmed för att titta, det är därför jag frågar er om hjälp!
Om jag skulle skaffa en så smal ring kommer jag skaffa en förlovningsringsring som är 4 eller 5 mm bred, det borde väl bli bra?
Det här är ringarna jag är intresserad av:
www.dahlstromsguld.se/sv/produkter/flemming-uziel-stella-signo-9.html
www.dahlstromsguld.se/sv/produkter/flemming-uziel-stella-signo-10.html
Jag tycker nog att den översta är vackrast. Skulle jag bestämma mig för någon av dem kommer jag ta den i vitt guld eftersom jag inte är så förtjust i rött guld.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-13 15:08
När jag skrev inlägget blev det olika storlekar på texten, det var därför jag skrev mitt PS om punktsnitt. Men jag ser nu att all text är i samma storlek. Jag har ingen aning om vad som hände...Antar att datorn lever sitt eget liv ibland.