• 2015

För stor ring

Hej

Vi mätte våra ringar hur många gånger som helst för att vi skulle vara säkra på att få rätt storlek.

Expedit i guldsmedsaffären hjälpte oss så vi skulle få rätt storlek.

Vi fick hem ringarna igår. Min är toppen! Men hans är för stor, den ramlar av han i princip.

Okej han kan ha på den utan att tappa ringen, men den ramlar av lätt, har nästan inget motstånd.

Så om han skulle exempelvis ta sig handskar som satt åt lite så skulle ringen också åka av.

Han ringde guldsmedsaffären men de sa att det var rätt storlek och att han blir större om fingrarna på sommaren.

Men skall han inte kunna ha ringen vinter som sommar?

Vi får kanske gå dit och visa hur ringen sitter på hans finger.

VAD GÖR MAN???? :( :( :(

• Svar på tråden För stor ring
  • niriel

Ingen panik! Om det inte är stenar i ringen (vilket tydligen ställer till det) går det att, vad jag har hört, att både ställa ut och ta in ringen i storlek. Gå in och prata med dem och säg att det inte känns bra, att han är rädd att tappa den, bre på lite extra och be dem ordna det. Det bör inte vara några stora problem.

• filibustern

ingen fara, det går att fixa :) 

en orsak varför den kan glida av är formen på fingret. min fästman har fingrar som är "koniska. helt enkelt att längst in på fingret är det tjockast, och knogen är inte så mycket till stopp om du förstår? en del har ju så det är lite trögt över knogen och så sitter den perfekt sen.
    koniska fingrar kan ge det problem din fästman har. liksom min. (nu har min fästman i princip aldrig på sig sin, så ja vet inte om han har problem med det) ringen sitter relativt bra, men den är lätt att ta av, för att knogen inte stoppar typ.

de e så svårt att förklara :P  

• 2015

Vi ska till guldsmeds affären och tala med dem. Och visa att ringen sitter löst. Vi har kvitto med. Problemet är att det är titanring och den är graverad.

• filibustern

att det är titanring gör inte ett piss. så länge det är ren titan så går det jättebra att storleksändra. tro jag ändrade min två ggr för att den var för liten

• Mawlinbry

Händerna krymper faktiskt en hel del av kyla (vinter) min ring satt perfa när jag köpte den då det var svinvarmt ute, ett par veckor senare satt den löst. Man får hitta mellanläget helt enkelt. :)
    Nu kommer jag få förminska min ändå med tanke på viktnedgång men det skulle inte vara några problem enligt en guldsmed jag pratade med (skönt) ^^.

2/8 -2014
  • 2015

Vår guldsmed hjälper oss inte. Vi får i så fall köpa ny ring.Rynkar på näsan

Svar på tråden För stor ring