• Maddson

Ring med fyrkantig sten

Nu har jag letat hela kvällen på internet så nu postar jag ett inlägg istället!
    Jag vill ha en vigselring med en fyrkantig sten på liknande Isabellas power ringar. Jag tycker dom är hur fina som helst men finns bara i sliver. Hade tänkt mig en ring med guldplätering för jag har hört att silver lätt blir slitet. Så om någon vet vart det finns att få tag i får ni gärna länka :) Om inte, kan man köpa en silver ring och sedan gå iväg med den och få ett guldlager på den? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ring med fyrkantig sten
  • TheD

Det är ju bara att googla efter slipningen princess eller klicka i det på sidor med ringar. Eller så går du in till guldsmed och säger hur du vill ha ringen.

• TheD

På vigselbutiken kan du få fram ringar med princess och vissa väljer du själv om det ska vara guld eller vitguld osv...

• JW2014

Fast guldplänterat är knappast mer hållbart än bara silver. Ringar som är guldplänterade ser snabbt fula ut då guldet slits ner och silvret tittar fram, dessutom kan guldet slitas av i stora flagor. I en ring som du ska bära varje dag ( och därmed slita på mycket) så blir det nog billigare i längden med riktigt guld. Din ring ska ju vara fin om ett år och om 20 år :)

• Pixi

Håller helt och hållet med JW2014. Guldplätering är som att du skulle måla silverringen eller metallen då det inte alltid är silver som gömmer sig därunder med nagellack. det slits hyffsat snabbt (iaf de jag haft) till skillnad från silverringarna som bara blir lite repiga och erjade (de kan bli lite svarta)

• Pixi

och det svarta går att putsa upp igen skall tilläggas

• JW2014

Jag skulle ta med mig en bild på ringen till en lokal guldsmed. Då kan dom göra en liknande i äkta guld istället :) vad gäller hållbarhet så undrar jag vilken sorts sten du ska ha, ska du ha en äkta diamant ?

Svar på tråden Ring med fyrkantig sten