• RobinJessica

Vilken klänning kan passa mig?!

Hej! Jag ska gifta mig i sommar så jag letar efter en klänning, men med småbarn och arbetslös så finner jag ingen tid att åka iväg och prova. Samt att jag kommer beställa online från kina. Jag är ca 165 lång och mullig med stora kärlekshandtag. Går på gym osv för att försöka bli iaf en storlek mindre. Får tydligen inte in en bild.

• Svar på tråden Vilken klänning kan passa mig?!
  • camwic

Det som jag har lärt mig är har du stora bröst så ska du inte ha hjärtformat (sweetheart neckline) för det framhäver brösten. goggla det gjorde jag. Så hittar du bilder men även tips. Jag  googlade på plus size brides. Sedan tror jag mycket beror på självförtroendet och vad du gillar. Känner du dig snygg så kommer du vara ASSNYGG!!

• Chicita

Bara för att man är storvuxen så behöver man inte ha samma kroppsform som alla andra storvuxna ju.
    Så hur ser du ut egentligen Flört 

och var ärlig...
    Stor rumpa? Stor byst, rund mage eller har du markerad midja osv.. Ungefär vilken storlek kan hjälpa att veta + om det är något speciellt du tycker om eller ogillar 

• RobinJessica

Tack! :) Jag har relativt stor ända, lagom byst (80D), midjan tycker jag är markerad men mina kärlekshandtag gör det svårt att få något sitta snyggt. Har plutmage. Jag drar 44 i jeans. Och M/L ovan kropp.

• Chicita
    RobinJessica skrev 2014-01-28 16:42:51 följande:
    Tack! :) Jag har relativt stor ända, lagom byst (80D), midjan tycker jag är markerad men mina kärlekshandtag gör det svårt att få något sitta snyggt. Har plutmage. Jag drar 44 i jeans. Och M/L ovan kropp.
    Låter ju ändå som att du är hyfsat timglasformad. Glad
    Tycker då att du ska satsa på en klänning med inbyggd korsett, och det bästa är tyvärr att prova en sån.

Axelbandslös/ med axelband
    Hellång / kort / te-längd
    Brodyr / spets / Andra dekorationer
    Bling / enkel
    Material?  
  • junibruden89

Om man är bred över bröst och axlar så slankar det att ha axelband eller med liten ärm har man en axelbandslös ser man ofta brasse ut och det finns risk att det blir som fettklumpar ovanför urringningen en utställd kjol blir bättre än en helt rak modell

• IdaRebecca

Jag tänker att en klänning med halterneck skulle vara jättesnyggt? Alltså inte två små snören som axelband utan något rejälare och snyggare, typ såhär kanske? (nu menar jag bara ringningen alltså, inte hur klänningarna ser ut för övrigt...)

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRBc1XQfXmxMcYdLfcFvJhxCmmQyXG5RZZ9DXaIX_6cZELFxojbyg
    http://www.bridalwave.tv/AlfredAngelo23July.JPG

Sen måste du ju känna dig bekväm! Vad brukar du gilla på klänningar/kläder i allmänhet? De ringningar du tycker att du klär i i vanliga fall kan säkert hjälpa dig en bra bit på vägen i klänningsletandet också :)

• Chicita

Det här kan vara en bra modell om man är lite känslig för att visa sina överarmar
    www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Off-The-Shoulder-Court-Train-Chiffon-Lace-Wedding-Dress-With-Beadwork-Sequins-002004524-g4524

Eller om du vill kunna ha en riktig BH med axelband under
    www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-V-Neck-Chapel-Train-Organza-Wedding-Dress-With-Ruffle-Beadwork-002001267-g1267

Eller lite mer romantisk om du inte känner att du behöver gömma armarna
    www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Floor-Length-Tulle-Charmeuse-Wedding-Dress-With-Ruffle-Sash-Beadwork-Appliques-Flower-S-002013803-g13803 

• kouki
    junibruden89 skrev 2014-01-28 16:57:12 följande:
    Om man är bred över bröst och axlar så slankar det att ha axelband eller med liten ärm har man en axelbandslös ser man ofta brasse ut och det finns risk att det blir som fettklumpar ovanför urringningen en utställd kjol blir bättre än en helt rak modell
    Fast det är faktiskt inte alltid sant. :) Sett say-yes-to-the-dress? Där brukar man snarare säga tvärtom. Ligger nog mycket "in the eye of the beholder" :)
  • Chicita
    kouki skrev 2014-01-28 17:30:59 följande:
    Fast det är faktiskt inte alltid sant. :) Sett say-yes-to-the-dress? Där brukar man snarare säga tvärtom. Ligger nog mycket "in the eye of the beholder" :)
    Det ligger också mycket i hur man är byggd i övrigt. 
    Om man har breda axlar tillsammans med stor byst så kan det värsta möjliga scenariet vara att dra fokus ut till axlarna genom att ha korta ärmar eller axelband (exempelvis)
    Därför är det bra att se till helheten och inte bara "smal midja" eller "stor byst" och så strunta i resten Glad 
  • Chicita
    RobinJessica skrev 2014-01-28 18:06:18 följande:
    Det här är då jag. ;) 
    www.jenjenhouse.com/se/A-Linjeformat-Axelband...
    denna länk visar klänningen jag har snöat in mig på. Dock med axelband/halterneck. 
    Den klänningen tittade jag också på och funderade på om jag skulle rekommendera till dig, men jag var inte säker på om du ville ha någon färg så därför avvaktade jag med den Flört

Jag tror inte att du behöver varken axelband eller halterneck på den om du inte känner dig väldigt osäker på om den kommer sitta uppe.
    Jag skulle dock ha beställt utan och sen gått till en sömmerska och få något ditsytt om det inte känns bra när klänningen kommer Glad 
  • kouki
    Chicita skrev 2014-01-28 18:13:28 följande:
    Det ligger också mycket i hur man är byggd i övrigt. 
    Om man har breda axlar tillsammans med stor byst så kan det värsta möjliga scenariet vara att dra fokus ut till axlarna genom att ha korta ärmar eller axelband (exempelvis)
    Därför är det bra att se till helheten och inte bara "smal midja" eller "stor byst" och så strunta i resten Glad 
    Jomen precis, det var därför jag ville påpeka att det kanske inte är bäst med ärmar eller straps i alla lägen :) 
  • RobinJessica
    Chicita skrev 2014-01-28 18:15:27 följande:
    Den klänningen tittade jag också på och funderade på om jag skulle rekommendera till dig, men jag var inte säker på om du ville ha någon färg så därför avvaktade jag med den Flört

Jag tror inte att du behöver varken axelband eller halterneck på den om du inte känner dig väldigt osäker på om den kommer sitta uppe.
    Jag skulle dock ha beställt utan och sen gått till en sömmerska och få något ditsytt om det inte känns bra när klänningen kommer Glad 
    Haha. Ok. :) JO jag har kollat läääänge på denna med just den blåa färgen då hela vårt böllop kommer gå i blåa nyanser. Jag och min blivande kommer köra på Royal blue färgen. 
    Det jag mest nojjar över är om den verkligen kommer sitta bra runt magen. Har en något som håller in magen så sitter den nog bäst. ;) 
    Varför jag vill ha halterneck är för att jag tycker inte jag passar utan band. Men det är nog rätt tänkt att bestölla utan och sen gå och få ditsytt om jag inte gillar det! :
    Tack för hjälpen. :) 
  • Chicita

Med ett par bra "hålla in magen-trosor" så komme du långt.
    Korsetten som är inbyggd i klänningen hjälper också till en hel del och om du använder en underkjol med ringar i som är anpassad efter den klänningen (en A-linjeformad underkjol som liksom börjar gå ut direkt vid midjan) så kommer det att finnas en del utrymme under klänningen för mage och bilringar också Flört

• RobinJessica

Det var lite så jag också tänkte. Där på sidan får man hjälp om vilken som passar bäst till just denna klänningen, även om det inte behövs då det fanns mycket undertyg. Men hur som helst så verkar möjligheterna vara många med just denna klänningen för mig. 
    Men detta sagt så kan jag faktist erkänna, Jag har hittat klänningen med stort K! :D 

• Chicita
    RobinJessica skrev 2014-01-28 18:39:31 följande:
    Det var lite så jag också tänkte. Där på sidan får man hjälp om vilken som passar bäst till just denna klänningen, även om det inte behövs då det fanns mycket undertyg. Men hur som helst så verkar möjligheterna vara många med just denna klänningen för mig. 
    Men detta sagt så kan jag faktist erkänna, Jag har hittat klänningen med stort K! :D 
    Dåså, då är det bara att beställa den Flört
    Även om klänningen har många lager tyg så komme den att hänga mer rakt ner än sådär utåt sidorna om man inte har en underkjol med ringar unde som håller ut den.
    Underkjolen gör det luftigare och skönare, samt lättare att gå när man inte har så många lager tyg som hamnar mellan benen när man går 

Svar på tråden Vilken klänning kan passa mig?!