Chicita skrev 2014-02-02 14:28:58 följande:
Att ha något att hålla i är skönt, det är så svårt att veta vart man ska göra av händerna annars. Även om folk inte tittar på "mig" som tärna, så känns det så och det är lite nervöst och det tar tid... (har själv stått där som tärna och inte haft något alls att pilla med. Det kändes som en evighet

)
Så en lös blomma kan jag rekommendera
Blomma till tärnan it is. ;)
swdnchick skrev 2014-02-02 14:29:28 följande:
Med ett Te-bröllop kommer det ju inte heller kännas som att det "saknas" alkohol. Som kanske folk kanske skulle tycka annars, men det beror ju helt på er familj/vänkrets. Ni kan ju även be om en kuvertavgift om ni vill kunna ha lite "finare" mat.
Det är ingen som kommer att tycka att det är konstigt om vi inte serverar alkohol, vilket känns skönt! :)
Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-02-02 14:41:03 följande:
Vad har du tänkt för underkläder?
Jag köpte en body med inbyggd bh ur Lindex brudsortiment,, den kostade mig 350 kr.
eftersom jag hade en lång brudklänning hade jag bara ett par ankelsockor i nylon.
Hade redan befintliga underkläder för bröllopsnatten så det kostade mig ingenting.
Brudbukett - vad hade du tänkt dig? Är det nödvändigt med en riktigt stor bunden brudbukett? Det finns mängder av varianter på buketter och bara bundna blommor. Några liljor hopbundna med ett vackert sidenband räcker långt och används flitigt av många brudar. Samma går att göra med rosor och andra blommor med hårda o långa stjälkar.
Jag gjorde min bukett själv. Köpte 60 rosor hos blomsterhandeln och fixade själv. Gick på 250 kr.
Jag tror helt enkelt ni får tänka till på varje post ni angett och se vad som kan göras. Många bäckar små heter det ju och kan ni spara några hundralappar på varje post har ni snart nått er budgetgräns.
Underkläder vet jag inte riktigt än, som sagt är det bara en grov budget. Jag ska väl kika runt sen vad som finns, men jag har tänkt att nåt som håller upp brösten utan axelband eftersom jag vill ha en axelbandslös klänning. Kanske finns det bra bodysar som är såna? Underkläder till bröllopsnatten behövs det väl inga? ;) Skämtåsido, det har jag inte ens tänkt att ha nåt speciellt utan det är till under klänningen som är tanken.
Det enda jag vet med buketten är att jag vill ha rosa blommor, antagligen rosor, och så nå vitt och grönt. Har en bilder på buketter som jag tycker är fina, t.ex. denna:

Marie Malmö skrev 2014-02-02 14:44:57 följande:
Måste du köpa nya underkläder? Det är möjligt att det bara är jag som tänker så, men det spelar väl ingen roll? Din man har väl sett dig i underkläder förr? Eller är det för att man känner sig finare i något nytt? Jag tänker i alla fall inte köpa nya för bröllopet skull.
Det jag är ute efter är underkläder som passar att ha under klänningen, jag har t.ex. inga axelbandslösa BHar som jag kan använda. Till bröllopsnatten tänker jag inte köpa nå nya. :)