• 140405

Ringbredd-fundering

Kan fundera ihjäl mig på om mitt val funkar.
    Ska ha en slät titanring ihop med en slät titanring med kvadratisk sten (infälld). Ringen med sten är 3 mm och den släta förlovningsringen tänkte jag ha 4 mm. Ser det tokigt ut om de inte är lika stora eller att det inte är en markant skillnad i storlek. Har rätt små händer och jag trivs med 4 mm ringen nu (har i guld, ska byta ut den till titan).
    Help me! Har ni samma bredder bifoga gärna foto! 

• Svar på tråden Ringbredd-fundering
  • Carolinekahlstrom

Jag har sett flera stycken här under bildtexten med ringar som har en smalare vigselring och bredare förlovningsring. Ser inte alls tokigt ut! :) tycker nästan att det ser bättre ut, bara för att få lite variation på det hela.

• ViktoriaStefan

Min förlovningsring är 5mm bred, slät med en infälld diamant i ett hjärta och vigselringen blir en 3,5mm bred ring med en 11 diamanter på en rad. Jag har provat massor av olika kombinationer och det här är den som blir absolut finast. Hoppas att det hjälper dig något, jag vet hur svårt det är att välja.

• filibustern

jag har en 6mm titanring, och vigselringen blir mest troligt en 2.5mm vitgulds halvallians :) tycker det är snyggt när ringarna är olika bredd

• Niini

Vågare inte svara på hur breda mina ringar är (kan vara 3 och 4), men tycker ia alla fall ocså det är snyggare med olika bredd :)

Makens ringar.

Mina ringar.

• 140405

Tack för bra svar! Är nog inne på att inte ha lika stora nu, frågan är om jag ska ha 4 mm el 5 mm. Hur stor skillnad det blir på känslan och utseendet!

Svar på tråden Ringbredd-fundering