Vem bjuda?
Vi gifter oss i sommar och ska skicka ut inbjudningskorten nu i mars. Vi har dock inte helt kommit fram till vilka vi ska bjuda. Vi kommer ha två fester, en på själva bröllopsdagen och en veckan efter. Anledningen är att lokalen vi hyrt endast rymmer 36 personer, så vi har valt att bjuda in familjen, den allra närmaste släkten. De som kommer vara utanför familjen den dagen är de som är min blivandes bestmen och min ena tärna. Veckan efter har vi en stor fest för alla våra vänner i vår trädgård. Nu till problemet; min blivandes ena bestman skaffade nyligen en flickvän, de har vart tillsammans i drygt 2 månader när inbjudningskorten skickas ut. De träffades i december. Vi har däremot inte haft möjlighet att lära känna denna kvinnan. Hon är ganska mycket äldre än oss, och de tre gångerna vi träffat henne har hon blivit väldigt berusad och jag upplever att jag inte får något grepp om henne som person. Killen som då ska vara bestman är en vår granne och väldigt goda vän som vi har umgåtts väldigt mycket med innan de träffades, det var också innan de träffades som det bestämdes att han ska vara bestman. Min blivande har även en kusin som har en flickvän. Kusinen har jag träffat en del gånger och han har en given plats på gästlistan. Hans flickvän har jag träffat en gång och inte alls pratat med, inte min blivande heller. Men de har vart ett par i två år. Vem väljer vi? Som sagt, platserna är få, jag känner ingen av dessa kvinnor... Hjälp!