• FannyV

Hjälp, vi förlovar oss imorgon och ringarna har inte kommit än! (Smyckenet)

Sitter här ganska panikslagen, vi förlovar oss imorgon men har inte fått ringarna än. Vi beställde dom från Smyckenet och enligt deras leveranstider skulle dom ha varit hos oss senast i torsdags, nu är det tisdag veckan efter.. Mailade dom i torsdags och frågade och då skrev dom att dom skulle skicka dom i fredags, hoppas verkligen att dom gjorde det och att dom kommer med posten idag. Är verkligen orolig över att inte få ringarna i tid, vi var ju ute i god tid med en veckas marginal och tycker det är riktigt dålig stil av Smyckenet att inte leverera sakerna i tid. 

Någon mer som har haft liknande problem? Främst med Smyckenet då men även andra affärer. Vad tycker ni att vi ska göra? 

• Svar på tråden Hjälp, vi förlovar oss imorgon och ringarna har inte kommit än! (Smyckenet)
  • sötnöten

Jag personligen har aldrig handlat på smyckenet men anser att en vecka innan inte alls är i god tid, minst två veckor. Leveranser blir sena, inget ovanligt. Ni kan inte stressa på processen heller, så vida de inte ens skickat dem! 

• FannyV
    Nu menar jag förstås att vi hade en vecka utöver deras leveranstid, inte att vi beställde dom för en vecka sedan. Vi beställde ringarna 18 Januari och skulle ha fått dom inom 10-14 arbetsdagar, alltså senast förra veckan. Nästan en månad ska det verkligen inte ta när dom har uppgett en leveranstid på 10-14 dagar. Och visst kan leveranser bli sena, men då tar man kontakt med kunden när man inte kan hålla leveranstiden.
    Som det är nu har vi själva fått mana på och tjata och först idag när vi ringde dom så skickade dom ringarna, en vecka försenat och flera mail senare. Dessutom har dom ändrat leveranstiden på hemsidan till 5-10 dagar istället för 10-14 vilket inte tyder på att dom har några produktionsproblem utan snarare på rent slarv. 
    sötnöten skrev 2014-02-11 18:14:25 följande:
    Jag personligen har aldrig handlat på smyckenet men anser att en vecka innan inte alls är i god tid, minst två veckor. Leveranser blir sena, inget ovanligt. Ni kan inte stressa på processen heller, så vida de inte ens skickat dem!
  • sötnöten

Ja, då ber jag om ursäkt! Hoppas att ringarna kommer nu då! :)

• FannyV

Det är lugnt, såg att jag uttryckte mig lite luddigt i texten :) Tack, det hoppas vi med, förhoppningsvis kommer dom med posten imorgon :)

• IdaRebecca

Håller tummarna för att de kommer! Och vet du vad, det hänger inte på ringarna! Ni är ju lika förlovade utan :).

Eller så gör ni som vi gjorde. Min fästman friade visserligen till mig utan att jag visste det men ändå, strunt samma det hör inte hit. Jag fick en "frågering" en silverring som jag hade fram tills vi beställt våra riktiga ringar. Nu har jag den på högerhanden :). Så, vill ni verkligen verkligen verkligen ha ringar imorgon (även om de riktiga kanske kommer på torsdag), gå till guldfynd/albrekts/hallbergs och köp varsin silverring, kostar ca 300kr per styck! 

• FannyV

Tack! :) Jo, det har du rätt i, det kommer ändå vara en speciell dag för oss :) 

Jättebra tips, tack! Får ha det som back up ifall ringarna inte hinner komma :)  

• FannyV

Uppdatering! 
    Ringarna hann komma idag :) Nu sitter dom så fint på våra fingrar. Dock fick vi båda sten i fastän bara jag skulle ha det (visserligen bara en pytteliten 0.01 men ändå) och mönstret på ringarna var inte lika fastän vi beställde samma sorts ringar.. Men vi är jättenöjda ändå, oavsett om ringarna inte ser riktigt likadana ut så är vi lika förlovade för det :)  

• CoG

Vi beställde våra ringar från en sida där det var 5-8 veckors leveranstid och vi hann inte få ringarna till vår bestämda förlovningsdag, men vi förlovade oss ändå med finmiddag och mys-
    Eftersom att vi inte hade några ringar att visa upp förrän en vecka senare så pratade vi inte om att vi förlovat oss, utan folk märkte det sedan då vi väl tagit på oss ringarna.

Jag minns inte att vi var utan ringar nu i efterhand, det hade ingen betydelse.
    Då ringarna väl kom i brevlådan snappade sambon paketet, öppnade det och ställde sig på knä när han trädde ringen på mitt finger.
    Just den lilla biten tyckte han var viktig :)

• lyckliga jag

Ska börja med att säga GRATTIS!Själv hade jag blivit missnöjd om våra ringar inte såg likadana ut när man beställt samtidigt, men det är ju min åsikt. 

• FannyV

CoG: Ja, vi tänkte också förlova oss även om ringarna inte hade kommit, men nu kom dom så allt gick enligt planerna :) Ringarna är ju bara en liten del av förlovningen men är glad att dom kom. 
    Tack! :) 

lyckliga jag: Tack så mycket! :) Ja, klart man blev lite missnöjd men det kan vi leva med, ringarna är ju inte det viktigaste och bådas var fina och ändå matchande :) 

Svar på tråden Hjälp, vi förlovar oss imorgon och ringarna har inte kommit än! (Smyckenet)