• Fannyterez

Fått pris för musiker - är det rimligt?

Hej!

Vi gifter oss borgerligt i maj och har fått tag i en musiker som skall spela. Han skall spela ingångslåten, en låt under vigseln samt ev sjunga till den också samt spela utgångslåten. Själva vigseln kommer inte ta mer än en halvtimma, men kostar det ju för honom att repa in allt samt arrangera musiken på ett bra sätt (vi har i princip bara sagt den låten vill vi ha - lös det bäst du vill). Sen tar han med sig eget piano också.

Har fått ett prisförslag på 2000:- Vad tror ni om det? Är det rimligt, vad har ni andra betalat/fått för förslag? tusen tack för hjälpen!

• Svar på tråden Fått pris för musiker - är det rimligt?
  • PimPim83

Jag tycker att det låter rimligt. Vi hade en duo som spelade gitarr och sjöng på vårt bröllop. De ville ha 2000 kr var. Då betalade vi självklart mot faktura så det var inget svartjobb. Dom förgyllde vår vigsel och det var verkligen värt pengarna för vår del!

• SussiJ

Vi betalar 2000 för en duktig solist som ska sjunga 2 låtar under vigseln.

• Marie Malmö

Jag har hört allt från 1000-2500 kr (plus körersättning) så det är absolut ett okej pris!

• Kalejdoskop

Vi betalar 1000 kr för en violinist som ska spela ingångslåten, vi funderar på att be honom spela en låt efter med, men det är ännu inte bestämt. Men skulle säga att allt mellan 1000 och 2000 är rimligt!

• frkmaria

Tycker det låter superbilligt! Det är absolut det minsta om man ska arrangera låtarna. Det är ju faktiskt 3 låtar att träna in. Det är ganska viktigt när man spelar på ett bröllop att det blir rätt, man måste tänka på själva tillfället!

• filibustern

tycker det låter väldigt bra! vi ska anlita vår dragspelslärare, han ska spela ingångs - och utgångslåt och ev psalmerna. han ville ha 2000 för det (om jag inte minns fel, kan ha varit bara 1000kr också) och det tycker jag är billigt!

Svar på tråden Fått pris för musiker - är det rimligt?