Schalins Rocky 0,75
Hej alla!
Bara för en månad sen surfade jag här själv efter info om Schalins ringar och läste allt som fanns på alla trådar. Jag forskade på allt om just Rocky och vill nu dela av mina erfarenheter när jag äntligen har ringen på fingret! :)
Då jag provade Schalins Rocky 0,75 första gången blev jag kär från första ögönblick och fastande för den, dessvärre där vi provade den kostade den 21.000:- vilket var lite över budgeten.. Båda vi är studenter så vi ville inte lägga ut allt för mycket pengar på förlovningen. Dessvärre fastnade jag för Rocky och kunde inte släppa den och gillade inte nån annan ring jag provade därefter.
Bäste priset vi hittade på nätet var 18.300:- vilket fortfarande var dyrt för oss.
Då gick jag in på Schalins hemsida och tog fram en lista på alla återförsäljare i Stockholm. Jag och min kille ringde runt alla guldsmedsbutiker på den listan och frågade efter pris för just Rocky 0,75.
Det bästa priset vi fick var 17.900:- och det var på Elmblads guld på Götgatan (väldigt trevlig kvinna pratade vi med där).
Sedan läste jag mycket här i olika trådar om att handgjorda ringar blev ibland billigare och testade att gå till en guldsmed som gjorde egna ringar. Jag sa att jag vill ha en exakt kopia på Rocky och då erbjöd han priser på 22.500:- vilket inte alls var någon lösning för oss. Tur som det var hade de vanliga Schalins ringar där också och har erbjöd 17.500:- direkt, när han hörde vilket pris jag fick på hos Elmblads guld.
Och så gick jag lycklig hem och tänkte på hur glad jag var att vi ska spara så mycket pengar... tills jag kom förbi Albektsguld .. Som en sista titt för att vara säker.. och där var de.. alla Rocky fast mycket billigare. Hela jag var ångest i en hel vecka då ringarna var liiiiite annorlunda (fattningen är lite annorlunda, ingenting man märker själv direkt) och stenkvalité var lite sämre också (ingenting man märker med blotta ögat) och jag läste många negativa kommentarer av typ "man får det man betalar för, det är dåligt kvalité" . Dock hade de medlemserbjudande på 25% och samma ring hos de kostade 12.600:-!!!!
Efter massa ångest bestämde jag att min killes pengar som han har sparat ihop nu när han är student är synd att lägga på "bättre stenar" eller "finare butik" och gick med på ring från Albekts guld!
Det har nu varit en vecka sen jag har fått den (på alla hjärtas dag!! <3 ) och den är fantastiskt fin, inte det minsta fel på den (någonting säger mig att om ni har läst så här lång så förstår ni att jag är noggran och bryr mig om minsta detaljer), den är fin och inte sämre än de andra!
Med allt detta sagt oavsett om ni litar på billigare kedjor eller vill köpa er ring hos en finare guldsmed, i båda fall går det att trycka ner priset! Så spara era pengar! Jag tycker att det är förskräckligt att priset kan variera med 4000:- på en och samma ring (och på hela 9000:- om man räknar med Albekts guld) och även då tjänar de massa pengar på återförsäljningen. Ta tid för att hitta bra pris och lägg pengarna på bröllop istället!
Fråga om ni undrar nåt :)