• Sheltiegirl

Bh och klänning för gravid

Jag kommer vara i vecka 26 på mitt bröllop och ska sy upp min klänning hos en sömmerska. Men jag har ingen aning om hur jag ska tänka angående bh och axelband på klänningen.

Kan man ha axelbandslös bh och klänning med antingen helt utan axlar eller på annat sätt som eg inte hjälper till att hålla upp klänningen men som dekorerar?

Eller är det bara vanlig stabil bh som gäller? Erfarenhet och åsikter om detta tack!

• Svar på tråden Bh och klänning för gravid
  • meandmylove

Jag tror att mer eller mindre alla välsydda klänningen har inbyggd BH i livet. Det har iallafall min. Prata med sömmerskan du tänker använda dig av. Om du ska beställa på Etsy (som jag sett att du spanat efter) kan du alltid mejla med säljaren. Lycka till! /Blivande brud i v 33 med klänning från etsy.

• Sheltiegirl

Hur ser din klänning ut?

Känns det bekvämt och stabilt för dig med inbyggd bh? Antar att din byst har vuxit en del nu, vet ju inte hur stor min kommer bli men har gått upp 1 cupstorlek hittils.

• meandmylove

Klänningen har jag länkat i dina andra trådar. Kommer du ihåg den från etsy? Kan inte lägga in bild. Empire-modell. Klänningen kommer i början av mars så uppdaterar då! Jag har från början väldigt små bröst. Använder sällan BH. Nu har de väl vuxit till sig lite med fortfarande inte så jag behöver bh som stöd. Efter förlossningen när amningen sattes igång gick jag upp flera storlekar! Det var helt sjukt!

Svar på tråden Bh och klänning för gravid