• Maria466

änglavakt

Känner bara att jag behöver skriva av mig lite. Vi är mitt i all bröllopsplanering. Men mitt liv hade kunnat sluta tvärt iom en bilkrock i fredags och bilen inte går att laga efter det så jag är bergsäker på att min mamma vakar över mig från ngt mol däruppe i himlen

• Svar på tråden änglavakt
  • filibustern

herregud! O.O blev du skadad ?

måste också berätta. har fått ett nytt jobb i en kommun ca 7 mil härifrån. och vägen är HEMSK! krokig och jäklig och hal! och älgar överallt! 

en kväll skulle jag hem då. i en liten by efter vägen så hände nåt besynnerligt - två gatlysen slocknade PRECIS när jag körde förbi. undrade om det var ett tecken, men tänkte inte så mycket på det. körde rätt så lugnt någon mil. 80-90... och så plötsligt så kutar en älg över! jag pallnita ju, men glider, och ber till högre makter, ser dock att älgen hinner över så jag tänkte jag kör förbi bakom den. ja, just som jag är på väg, så ser jag något på hö sida och tittar - då kommer nästa älg. jag tänkte att "den där kon kommer gå in i baken på bilen och sätta mig i snurr", så jag höll i mig och skrek. men ja klarade mig (!) några mil efter det var jag skiträdd för ALLT, minsta skugga, minska blänk. 

efter några mil börja jag slappna av. men så ser jag i en kurva något mörkt på vägen, så jag börjar sakta ner lite, och ser att några RENAR ligger på min sida vägen! ja de var ju bara att pallnita igen, och jag gled.. halt som det var, såg dock att vä sida var fri, så jag tänkte att jag kör förbi dem på den sidan, just som jag ska köra förbi dom får en renstackar för sig att han ska kuta över vägen! pallnita igen och gled (det var verkligen halt!) tack och lov insåg renen sitt misstag och vände fort som attan, så jag knuffade den bara lite lätt på ena bakbenet. sen klarade sig. men jag var ett vrak när ja kom hem alltså!  

men jag tror jag har en skyddsängel, och inte bara efter denna händelse. ^^

• filibustern
    Maria466 skrev 2014-02-25 12:35:40 följande:
    Allt gick bra med mig. Inga skador. Men bilen blev mos
    ja men en bil. det är ju bara materiella ting ^^
  • Maria466
    filibustern skrev 2014-02-25 12:37:04 följande:
    ja men en bil. det är ju bara materiella ting ^^
    Sant. Som sagt så kände jag mest att jag behövde skriva av mig. Det kommer att ta tid innan jag kör bil igen då jag har en handikapp anpassad bil. 
  • Salt

Men va läskigt, förstår att du är lite skärrad. Skickar en kram!

• filibustern
    Maria466 skrev 2014-02-25 21:10:10 följande:
    Sant. Som sagt så kände jag mest att jag behövde skriva av mig. Det kommer att ta tid innan jag kör bil igen då jag har en handikapp anpassad bil. 
    ibland behöver man skriva av sig ja^^ hoppas allt löser sig! kram!
Svar på tråden änglavakt