Brukar det gå till såhär?
Jag ringde till ett ställe som är restaurang och vandrarhem. Det har varit mycket bröllop på denna plats och jag tyckte miljöerna var jättefina. Jag fick prata med en kvinna först som förklarade att de har olika bufféer och det fanns även dryckespaket. Vandrarhemmet fanns och därmed alltså möjligthet till övernattning. Hon mailade över menyförslag samt dricka, efterrätter osv. Lokalhyra, servering, städning, personal etc ingår i alla buffepriser.
Vi bestämde oss för att nappa på detta. När jag ringer en andra gång låter hon ytterst tveksam, våra gäster skulle nämligen troligen inte sova över och detta utgjorde tydligen stora problem...(??) . Hon menade att vårt bröllop nog inte skulle bli "lönsamt" att ha. Jag satt som ett frågetecken i telefonen. Sedan tog jag upp att vi istället för ta dryckespaket till nästan 40 personer så var det bättre att var och en fick beställa alkohol som restaurangen sedan kunde fakturera oss på.
Då invände hon mot det också, menade att detta blev inte så om vi "inte skulle ha vare sig övernattning eller dryckespaket"...Nej, vi skulle inte paket men folk skulle ju kunna beställa alkohol i alla fall?!
Det slutade med att vi inte var välkomna såvida vi inte då körde med övernattning och det där sabla dryckespaketet.
Jag blev så oerhört förvånad, besviken och förvirrad. Alla jag berättat för har sett ut som fågelholkar.
Vad fan hände?!