• Kittwn

Ingångs musik

Jag är verkligen inte bra på musik och håller för fullt på att försöka bestämma låtar till vårt bröllop. Och jag har helt kört fast på ideer till ingångs musiken på festen.

Lite "fakta" - de är ett STORT bröllop, utomhus, gästerna kommer sitta och äta när vi kommer in. De är en bit att gå upp till secen dit vi skall.

Det måste vara på engelska och en upptempo lite glad låt, sådär... Finns det någon som har några tips?

• Svar på tråden Ingångs musik
  • meandmylove

Lyssna på klassiska Bruno mars - marry you, colbie calliat - i do, kanske Barry white - the first, the last, my everything. Hopas du ser något utan radbrytning. Är det sånt tempo du tänker eller ännu mer typ klubbmusik?

• Ploppcorn

Vi ska gå in till en aukustisk version av Happy Together - the Turtles. Min syrra ska spela gitarr och sjunga. Det är en jättebra låt tycker jag och den börjar lite mystiskt som passar att börja gå till sen när refrängen kommer blir det lite go, det tror jag kommer blir asbra! :)
    Annars kanske ni borde satsa på en låt som börjar bombastiskt så att gästerna blir uppmärksamma på att något händer. Har dockinga bra idéer på nån sån låt just nu..

• Kittwn
    meandmylove skrev 2014-03-02 08:52:04 följande:
    Lyssna på klassiska Bruno mars - marry you, colbie calliat - i do, kanske Barry white - the first, the last, my everything. Hopas du ser något utan radbrytning. Är det sånt tempo du tänker eller ännu mer typ klubbmusik?
    Något åt de två första hade jag nog tänkt... eventuellt ännu lite "klubbigare". Har inte hört den andra mer än en snutt på youtube nu men den kanske vore något! "marry you" har jag sett att många använder men jag tycker texten känns helt fel så de skulle nog störa mig.
    Ploppcorn skrev 2014-03-02 10:27:37 följande:
    Vi ska gå in till en aukustisk version av Happy Together - the Turtles. Min syrra ska spela gitarr och sjunga. Det är en jättebra låt tycker jag och den börjar lite mystiskt som passar att börja gå till sen när refrängen kommer blir det lite go, det tror jag kommer blir asbra! :)
    Annars kanske ni borde satsa på en låt som börjar bombastiskt så att gästerna blir uppmärksamma på att något händer. Har dockinga bra idéer på nån sån låt just nu..
    Låter fint! :) 
    Eftersom vi som sagt har en bit och gå (kommer in på andra sidan lokalen och de kommer vara 7-8 hundra gäster) så kommer de bli väldigt konstigt och onaturligt om vi liksom får skrida eller promenera lite långsamt in.

Precis så skulle jag villja ha de! Och lite sådär "shiho här kommer vi! Nu skall vi fira!" typ =P

Kommer du på något bra så får du jättegärna säga till!
  • KimOchKjell

Vi ska gå in till Heartbeats med Jose Gonzales, lite fräck text men ändå mysig.
    Vill man ha lite tempo har The Knife gjort en GRYM cover =D

• Miss BW
    KimOchKjell skrev 2014-03-04 18:43:34 följande:
    The Knife gjorde orginalet, Jose Gonzales gjorde covern. Men ack så bra cover Glad
  • KimOchKjell
    Miss BW skrev 2014-03-04 18:45:56 följande:
    The Knife gjorde orginalet, Jose Gonzales gjorde covern. Men ack så bra cover Glad
    Haha ja så är det kanske, oavsett så är det en grym låt :) Båda versionerna!

Vet inte vilken jag tycker om bäst, men The Knife versionen går nog lite för snabbt, är ju livrädd att snubbla i 13cm klack ;)
  • Miss BW
    KimOchKjell skrev 2014-03-04 18:50:45 följande:
    Haha ja så är det kanske, oavsett så är det en grym låt :) Båda versionerna!

Vet inte vilken jag tycker om bäst, men The Knife versionen går nog lite för snabbt, är ju livrädd att snubbla i 13cm klack ;)
    Jag skulle nog valt Joses som ingångsmusik och tagit Knifes vid dansen på kvällen Solig
  • Kittwn
    KimOchKjell skrev 2014-03-04 18:43:34 följande:
    Oh den gillar jag jättemycket! Inte lika förtjust i den lite snabbare varianten och jose gonzales är alldeles för långsam.

Egentligen är de nog mer en festlåt än en kärleksbalad jag är ute efter, men de måste ju passa lite med temat. Var lite inne på "all the single ladies" men de gillade inte min blivande =P
  • KimOchKjell
    Kittwn skrev 2014-03-04 19:04:19 följande:
    Oh den gillar jag jättemycket! Inte lika förtjust i den lite snabbare varianten och jose gonzales är alldeles för långsam.

Egentligen är de nog mer en festlåt än en kärleksbalad jag är ute efter, men de måste ju passa lite med temat. Var lite inne på "all the single ladies" men de gillade inte min blivande =P
    Hahahaha men gud så bra idé! Synd att din blivande inte höll med.
Svar på tråden Ingångs musik