• lk09nni

Saker att fixa till långväga gäster...

Många av våra gäster kommer att behöva resa några timmar (med bil) till vårt bröllop, släktgården ligger en bit utanför Stockholm där vi bor. Vi har abbonnerat vandrarhemmet på byn så att de kan stanna på festen hela kvällen och sedan sova över. De flesta vi har pratat med verkar tycka att den lilla minisemestern blir en kul grej men jag har lite ångest över att folk reser så länge, känns som att det ställer ytterligare krav på mig som värdinna att styra upp en riktigt schysst vistelse för dem.

Jag försöker komma på lite småsaker som vi skulle kunna ordna/ställa ut på vandrarhemmet så att de känner sig extra välkomna. Har ni några bra ideer?

Lite frukt kanske? Låneschampoo? Tvål? Extra tandborstar till dem som eventuellt glömt?

Funderar dessutom på att tipsa lite om sevärdheter i närheten på bröllopshemsidan, så att de som vill kan stanna längre.Finns det något annat jag borde tänka på när så många personer reser en bit? 

• Svar på tråden Saker att fixa till långväga gäster...
  • JenniePennie

Något gott att dricka kanske, mousseratt vin, mineralvatten eller cider. Frukt, precis som du föreslog eller någon god choklad. Eller något hembakat om du pysslar med det. En liten blomma eller något du gjort själv, tex tvål, armband eller liknande ihop med ett litet handgjort välkomstkort kan ju vara uppskattat. Fast egentligen tror jag inte att gästerna förväntar sig nånting alls trots att dom rest långt. Men det är ju en fin gest och visar på omtanke om sina gäster. Lite lokal info är ju alltid roligt att få. Lycka till med alla förberedelser!

Svar på tråden Saker att fixa till långväga gäster...