spets+halsband=?
min brudklänning kommer att vara v-ringad i spets... Blir det inte för mycket då med att också ha ett halsband? Det känns ju lite som att spetsen i sig är ett smycke? Hur ska ni andra med spets klänningar göra?
min brudklänning kommer att vara v-ringad i spets... Blir det inte för mycket då med att också ha ett halsband? Det känns ju lite som att spetsen i sig är ett smycke? Hur ska ni andra med spets klänningar göra?
Inte om det är ett diskret halsband. Med en liten berlock av något slag. Annars ser det naket ut tycker jag.
När det gäller spets så kan det faktiskt vara som ett smycke/halsband. Frågan är hur lång v-ringen är och hur ser det ut på axlarna har du axelrem eller inte? Om du har en bild och det behöver inte vara just den klänningen men ungefär. Så kanske vi kan svara bättre på frågan!
jag får tyvärr inte in några bilder här !?! Men här är en länk med bilder på klänningen. Dock ej jag som provar den... Jag tycker inte att det ser bra ut på de bilder hon har halsband... Titta och kommentera gärna! picasaweb.google.com/115805323843099789820/HC810
Det halsbandet hon har är inte matchande... fult rent ut sagt men ett enkelt silverhalsband passar fint. Inget halsband gör att det ser naket ut.
Nu ska jag inte ha v-ringat men lägger mig i ändå :) Måste först säga vilken fin klänning du valt. Så snygg! Jag personligen skulle hoppar över halsband. Tror att det blir mer stilrent och snyggt utan. Precis som PimPim83 skriver så är ju spetsen som en utsmyckning .
Jag kommer också ha v-tingad med spets och tror jag kommer läggs krut på ett hårsmycke och örhängen så att det inte blir så mycket kaka på kaka. Har man för mycket stjäl det ju också uppmärksamhet från ansiktet. Så om man vill ha halsband skulle jag satsat på neutrala kombinationer av smycken
3:
Jag vet inte om du gillar sådana här smycken, jag tycker de är mycket vackra och har flera stycken. Men kanske blir det lite "kaka på kaka" med spetshalsband till spetsklänning. Jag ville bara tipsa i alla fall!
Just detta halsband är från miniinthebox.com, som har fantastiska priser på inte bara halsband utan även andra smycken. Vill man beställa därifrån och vara säker på att ha sina saker ett visst datum får man vara ute i mycket god tid, frakten tar tyvärr tid.Men det funkar i alla fall, jag har beställt lite saker därifrån och är väldigt nöjd! Det är naturligtvis inga äkta smycken, inte till de priserna...
Men sådana här halsband finns ju på andra ställen också, ville som ssagt bara visa ett förslag!
Gillar du andra halsband i vintagestil finns det säkert mängder på nätet, miniinthebox har massor men det är som sagt lång frakt så det kanske är dumt att beställa därifrån. Lite tips och inspiration kan du ju dock alltid få genom att kika där! De har även armband, örhängen och ringar.
Nu har jag kommit med några tips, hoppas något var till hjälp!
Lycka till!
Jag ska ha spetsklänning och kommer ha ett enkelt litet silverhalsband mer för symbolik än för utsmyckning. Kommer ha ett diadem med pärlor och vill inte se ut som en discokula. .
Jag har också spets och kommer skippa halsband. Istället kör jag på lite längre örhängen.
Jag skulle nog välja ett enkelt pärlhalsband, gärna med ett hänge så det passar v-ringningen. :)
Jag kommer också att ha spets på överdelen, men min går så högt upp så jag vet inte heller hur jag ska göra med smycken.
Jag skulle nog välja ett enkelt pärlhalsband, gärna med ett hänge så det passar v-ringningen. :)
Jag kommer också att ha spets på överdelen, men min går så högt upp så jag vet inte heller hur jag ska göra med smycken.
Innuendo: Jag förstår vad du menar. det är en silverkedja med ett pyttelitet hänge format som en dalahäst, min blivande har önskat att jag bär det på vår dag för att symbolisera mitt ursprung. Tänker att jag bara bär det, diademet och sedan örhängen.
Glömde ju skriva att jag också hade diadem när jag gifte mig, fast med en slöja fäst i det. Jag ville absolut ha elöja, tycker det är så fint. Min svärmor sydde min klänning, i en mycket vacker och enkel modell, och gjorde slöjan av en gammal gardin! Det låter kanske hemskt, men det blev faktiskt fint. Den var i samma nyans som klänningen, så det blev mycket bra. Och det blev billigt också, aldrig fel!
Hade inte vit klänning, tyckte inte det passade riktigt då jag varit gift en gång tidigare.
Och nu var jag OT, som vanligt höll jag på att säga (är expert på det). Tråden skulle handla om huruvida widuse ska ha halsband eller inte och inte om vad jag bar på mitt bröllop.. Förlåt mig widuse!
men gud - fina ni - tack för alla tips! och tack för komplimanger för min klänning. Nu har jag lite att fundera på!