• Emma9003

Sen vigsel?

Jag har letat som en tok efter kyrkor som har sena tider för vigsel runt 17-18 tiden. Men jag hittar ingen kyrka som har så sena tider. Någon som kan hjälpa mig? Någon som vet någon kyrka i Stockholm helt inte södra sidan som har möjlighet att erbjuda sen vigseltid. Vi blir ca. 300 personer så kyrkan bör vara ganska stor. Åh jag hoppas någon snäll själ kan hjälpa mig! Får smått panik nu när jag får ett nej att alla. :(

• Svar på tråden Sen vigsel?
  • Nyfiken gul , nu fru

gifta sig kan man göra vilken tid som helst, det handlar väl snarare om att kyrkan är bokad senare för andra typer av högtider tex musikgudstjänster  och konserter.

Jag sjunger själv i kyrkokör och vi sjunger oftast på sena tider när vi har konserter och andra typer av framföranden.  

Du får helt enkelt ringa kyrka efter kyrka för att se vem som kan ha tid att boka in er och ta emot er.   

• Kjell Präst

Jag känner tyvärr inte till någon kyrka som har så sena vigseltider. När jag jobbade i Sofia kyrka på Södermalm hade man en vigseltid klockan 16.30, men det är den senaste jag känner till.

• Emma9003
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-03-04 07:01:22 följande:
    gifta sig kan man göra vilken tid som helst, det handlar väl snarare om att kyrkan är bokad senare för andra typer av högtider tex musikgudstjänster  och konserter.

Jag sjunger själv i kyrkokör och vi sjunger oftast på sena tider när vi har konserter och andra typer av framföranden.  

Du får helt enkelt ringa kyrka efter kyrka för att se vem som kan ha tid att boka in er och ta emot er.   

Man jag ju tycka att det ska vara så att man kan gifta sig vilken tid som helst men tyvärr har kyrkor olika öppettider när det gäller bokning för privatperson, verkar det som. Det är inte densamma som för konserter osv.

Jag vet att man kan ringa runt och det har jag gjort, men tänkte fråga om hjälp här, ifall någon visste någon som haft en en vigsel någon sen tid och vilken kyrka.

• Emma9003
    Kjell Präst skrev 2014-03-04 07:32:18 följande:
    Jag känner tyvärr inte till någon kyrka som har så sena vigseltider. När jag jobbade i Sofia kyrka på Södermalm hade man en vigseltid klockan 16.30, men det är den senaste jag känner till.

Kjell, tack för ditt svar!

Ska in och kika på den kyrkan. Tack!

• Mathildatiger

Är det viktigt att det är en kyrklig vigsel?
    Annars kan ni boka en borgerlig vigselförrättare.

Svar på tråden Sen vigsel?