• Iisabella

Vi som planerar bröllop i Helsingborg 2014

Hej! Jag och min fästman bor i Helsingborg (men ska inte gifta oss här utan i Varberg, min hemstad, i augusti). Jag tänkte ändå att man kunde skapa en tråd där vi helsingborgare kunde diskutera tips, trix, bra affärer för klänningar, dekorationer, inbjudningskort etc.. Är ni som jag och inte har valt klänning än? Eller tittar ni på någon? Tips på bra affärer i närheten?

Var köper man inbjudningskort? När ska man egentligen skicka ut dem? Är April för tidigt om den stora dagen är 23:e Augusti?  Det är lite sånt som jag sitter och tänker på. Jag har aldrig varit på något bröllop och vet inte så mycket om det här. Skiv gärna! Ställ egna frågor! Ta hjälp av varandra! :D

• Svar på tråden Vi som planerar bröllop i Helsingborg 2014
  • meandmylove

Hej! Jag och min blivande bor i Göteborg sedan 4 år tillbaka men är födda och uppvuxna i Hbg. Håller även bröllopet där. Har ganska bra koll på allt i Hbg så jag hänger på. Vi gifter oss 14 juni och inbjudningarna är ute! Hur kommer det sig att ni gifter er i varberg?

• Iisabella

Hej! Åh vad roligt, juni är ju snart! Hur långt innan skickade ni era inbjudningar? Var köpte ni dem? Jag är uppvuxen i Varberg och all min familj är där. Min sambo har inte så många kvar i livet av sin släkt här nere, bara sin mamma, så tyckte det passade bäst att ha det i Varberg.. Då kan min familj hjälpa till och planera + att vigseln ska vi ha i min mormors trädgård och sedan festen hos en restuarang vid havet. Föll sig helt naturligt.

Jag har letat efter klänningar här i hbg men inte hittat någon direkt affär mer än Anina och "Festliga kläder" eller vad den hette. Blue Crown verkar vara nerlagd? Om det var den på hälsovägen? Tänkte köra ner till Malmö nästa vecka. Vet du om det finns något i Helsingör kanske?

Var i Helsingborg ska ni ha det? kyrkligt, borgligt? Stort, litet? :D

• Mickan1987

Hej! Jag och min sambo bor i Helsingborg och ska gifta oss i Juli, dock i ängelholmstrakten. Det mesta är klart. Inbjudningarna gjorde vi själva och skickades ut i slutet av januari. Blir ett lagom kyrkligt bröllop med ca 35 gäster. Jag köpte min klänning på nätet, på bridaloutlet outlet men har varit på anina och köpt slöja och fick fantastisk hjälp av en asiatisk tjej där. Jag kollade blue crownfishs hemsida igår och där ska vara öppet.. Men verkar lite märkligt..

Svar på tråden Vi som planerar bröllop i Helsingborg 2014