Vad spenderar ni på kläderna?
Jag har satt en budget på 6000kr för en bröllopsklänning men har inte riktigt koll på hur långt jag kommer med det och om det räcker för den rätta klänningen. Ska tilläggas att jag inte behöver ha det dyraste finaste mest exklusiva, men på min bröllopsdag vill jag inte ha en sommarklänning från H&M även om det går bra många andra dagar.
Kläderna till min m2b har fått en budget på 2000kr då vi tänkte hyra en frack. Nu surrar han om att designa en egen skräddarsydd men för ungefär samma summa så det skiljer sig inte nämnvärt.
Jag vill ha fyra tärnor (eller fem om det blir min m2bs syster också..) och m2b vill ha en best man och ev. någon marshalk eller två till. Plus en brudnäbb som är runt 5 års ålder då.
Summan går snabbt upp och jag funderar på att fråga om vi kan hjälpas åt att betala kläderna till brudföljet. För mig är det viktigast att dom känner sig fina i kläderna och att det följer färgtemat och klädkoden, men det är inte så viktigt att klänningarna ser exakt likadana ut.
Hur mycket ni spenderar/har ni spenderat på kläderna till bruden, brudgummen, brudtärnor, marshalker och brudnäbbar/näbbar. Hyrde ni? Köpte ni nytt/begagnat? Betalade ni tärnor och marshalkernas kläder?