• Lina Isabell

Dhgate.com, bra brudklänningssida?

Någon som köpt sin brudklänning på Dhgate?
    Undrar isåfall om ni blev nöjda. Sett många fina klänningar där men det är så bra pris på märkesklänningar att man förstår att det är kopior men frågan är om de är fina ändå?
    Eller är det bara skitkvalitet

• Svar på tråden Dhgate.com, bra brudklänningssida?
  • Chicita

Dhgate är väl typ som Ebay, Etsy mm. Olika säljare.
    Det betyder att du inte kan säga "ja det är jättebra där" för att även om jag handlat och blivit nöjd, så kanske du stöter på en lurendrejare till säljare (nu har inte jag handlat därifrån själv... men du förstår poängen kanske Flört )

Läs betygen och var noga med hur betalningen sker så borde det vara relativt säkert Glad 

• Lina Isabell

Aha, då förstår jag varför samma klänning kan finnas med flera gånger med olika pris! 
    Tack för svaret och tipset  

• daniiel

Precis som Chicita skriver, så kan det variera en hel del där.

Jag beställde två tärnklänningar, som blev jättebra. En brudklänning från en annan säljare, som blev fin, men fel storlek. En till brudklänning från en tredje säljare, som även den blev alldeles för liten. En underkjol från en fjärde säljare och den var toppen.

En av säljarna med brudklänningen var lätt att ha att göra med, jag blev snabbt kompenserad för felet. Den andra säljaren däremot gav sig inte och vi hamnade i en sk. dispyt. Det tog ett bra tag innan vi var någorlunda överens om kompensation för felen som var gjorda.

Hittar du en klänning där som du tycker om, så kan du skicka in bilder på den till både tex landybridal.co och dinobridals.com för att få den uppsydd. Två sidor som är välanvända här inne och brukar ha nöjda kunder :)

• Sezzie

Jag fick precis hem tärnklänningarna därifrån, de var jättefina. Men som sagt, det beror ju på säljare. Jag är ett stort fan av Dhgate :)

Svar på tråden Dhgate.com, bra brudklänningssida?