• RobinJessica

Frisyr/uppsättning för korthåriga?!

Jag har ett litet problem, eller ja problem är det kanske inte. 
    Det är så att jag söker efter ideer eller inspiration till min brudfrisyr, jag kommer ha kort hår när det är dags. Nu är det sådär taskigt utväxt. Ska klippa mig snart men även en gång till innan bröllopet, 14/6.

Givetvis ska vi provuppsätta osv på salongen innan men jag skulle redan nu vilja ha lite mer att gå efter.
    Jag har köpt en tiara på kam, som säkert sitter bättre i korthår än en tiara med diadem.

Har du gift dig i kort hår? Dela med dig! :) 

• Svar på tråden Frisyr/uppsättning för korthåriga?!
  • IdaRebecca

Jag har kort hår (antar att du menar pixie/pojkkort när du skriver kort och inte typ page) men har inte gift mig ännu. Tänker ha en tunn blomsterkrans i håret och styla det själv, kommer bli hur fint som helst!
    Tror inte på att krångla till det för mycket när man inte har å mycket att sätt upp, styla det som du gillar och sätt i en blomma eller ett vacker spänne, det tror jag på iaf :)

• RobinJessica

Ja precis! Kort kort, pojk kort. ;) Jag är inte mycket för blommor i håret så det har jag uteslutit. Därför tänkte jag på att sätta en tiara med kam, då kan man styla håret på många sätt, Anser jag. Men vet inte än då tiaran är på väg hem. :) Tack för ditt svar!

• Himla

vet inte hur klänningen ser ut , själv har jag lockigt hår, typ telefonsladdar så jag måste ha lite volym och därför passar det bäst på mig med diadem med fjädrar,nät, blommor etc som är placerade på sidan av diademet.

• LovisaSimon

Jag har också kort hår men inte gift ännu (oktober). Jag tänkte att en tiara på kam inte går att fästa i kort hår, iaf om man har hår utan struktur... Därför funkar diadem bättre.
    Är i valet och kvalet om jag ska köra på kort kort då vi gifter oss eller om jag ska försöka växa ut någon slags lugg. Kommer inte att klippa mig på ett tag, får se vart det landar! Men har jag lite längd så skulle man ju kunna fästa nåt hårsmycke.

• RobinJessica

Jag har inte glömt er!
    Jag fick idag hem min kam-tiara och jag håller med ovanstående. Den passar inte en med kort hår. ;) Denna skulle passat bra på någon som har långt hår och tänker ha någon form av bulle/kulle på toppen. Altså inte för en med korkort. 
    Jag försöker nu hitta ett diadem som är lika vackert som den "kammen"  jag fick hem idag, den är så otroligt vacker. Ska man ha ett diadem diadem då som ligger platt med huvudet, eller ska man ha en sån med små kammar på slutet. Eller en sån variant där man ska fästa tiaran med hårnålar? 
    Bild?:)

Nu när jag skriver så är nog ett diadem diadem, något jag ska satsa på! 

• Himla

Gå ut på stan och kolla in vad som finns i olika festbutiker, glitter, NK etc. Googla för inspiration.

Det är enkelt att ta en grundstomme och sedan köpa till tyll, pärlor,flor,sidenblommor eller strasssbrosch beroende på vad du vill ha så får du det precis som du vill ha det :) Kolla på nätet för inspiration men även Glitter, olika bröllopsbutiker etc. Du kommer bli jättefin :)

• Himla

Hittade en sajt som heter Balunz, där kan du få inspiration.

• RobinJessica

Jag bor nere på Österlen, så glitter och NK är uteslutet. Haha. Här finns inte så mycket utbud i affärer. Då får jag åka lite längre bort eller som du säger, göra en egen. :) Tack för idéen.

• Parant

Hej!

Jag skulle satsa på ett hårsmycke som är mer som en liten hatt.
    Jag har några på min hemsida www.parantparant.se
    Är också frisör så jag kan guida dig lite om du är osäker.

Mvh

Örjan Jakobsson

• CoG

Hej

jag har kort hår, bukar ha 9 mm i nacken då jag är nylippt.
    Jag fick lite spretig busfrisyr och hade ett diadem med cz som glittrade lite lätt

• CoG

jag hade svart hår o diademet var svar så endast stenarna syntes, resten smälte in.

Mitt hittade jag för ca 30 kr på coop forum ;)

• RobinJessica

Hej och Tack för tipsen! Jag har varit lite frånvarande pga jobb, barn och bröllopsplaneringen!

Jag har inte hittat något hårsmycke än, men jag har en massa diadem osv som jag har köpt på mig. Ska snart på provuppsättning och då ska allt med för att prova fram vad som blir bäst. 

Svar på tråden Frisyr/uppsättning för korthåriga?!