Traditioner
Jag skulle gärna vilja ha lite tips på traditioner till bröllop och bröllopsfest. Typ att brudvals och bära över tröskeln. Så många som möjligt
Jag skulle gärna vilja ha lite tips på traditioner till bröllop och bröllopsfest. Typ att brudvals och bära över tröskeln. Så många som möjligt
Jag känner inte till många av de svenska, så kommer hänga här för tips!
I min kultur har vi alltid: something old, something new, something borrowed, something blue med oss/på oss när vi gifter oss.
en tradition som vi ska annamma är att brudgummen ska fixa brudbuketten. utan brudens vetskap :)
Tänker också på traditionen att kasta ris utanför kyrkan och att man skär bröllopstårtan tillsammans.
Utvandrare skrev 2014-03-10 15:46:39 följande:Jag känner inte till många av de svenska, så kommer hänga här för tips!I min kultur har vi alltid: something old, something new, something borrowed, something blue med oss/på oss när vi gifter oss. Ja, det ska man ju självklart ha. Och ett mynt i höger sko
filibustern skrev 2014-03-10 17:19:38 följande:en tradition som vi ska annamma är att brudgummen ska fixa brudbuketten. utan brudens vetskap :)
Gå uppför kyrkgången tillsammans! Det symboliserar att man är två fria personer som valt varandra av kärlek och inte tvång.