• Elli

Lokal inom Stockholms tunnelbanesystem

Hej!

Jag och min blivande fru letar efter en lokal inom Stockholms tunnelbanesystem för bröllopsfesten.

Vi behöver:
    - Ta med egen dryck
    - Ta med egen mat
    - Ljud och ljusutrustning
    - Möjlighet att sätta upp eller hyra projektor

Jag har hittils letat igenom ett 20 tal lokaler men ingen verkar stämma överens med oavnstående inte så anspråksfulla krav.

Hjälp oss bli äkta hustruar!

• Svar på tråden Lokal inom Stockholms tunnelbanesystem
  • Chamelius

skriv in e rpå Bokalokal.se tror ja det heter..då kan ni klicka i att ni vill ta med egen mat etc o så svarar lokaler där man kan göra det på er förfrågan..så slipper ni söka runt...jag gjorde så...ja hade dock andra förfrågningar..

• Elli

De har svarat och ALLA utom en reagerade på det jag hade klickat i, resten strunade i det och gav oss förslag på trerättersmeny. Tyvärr. 

• Magenta

Har ni kollat in Bygdegården Anna Whitlock på Östermalm och Hammarby Roddklubbs lokal? Både får man ta med geen mat och dryck till.

• Helenis

Jag trodde du menade att ni skulle gifta er i själva tunnelbanesystemet.. haha.. tänkte ni var på jakt efter något bergrum i anslutning eller liknande..
    Den där sidan ni nämner lät ju bra, men tråkigt om de inte respekterar valen man kryssat i..

• Alyllyra

Jag brukar tipsa om att kolla med studentföreningarna.

KTH (Kårhuset Nymble), SU (Föreningen Ekonomerna, Juristernas hus, Allhuset), KI  (Medicinska föreningen)... Studenter brukar ha bra lokaler där det ofta går att ta med egen mat och dryck. Nackdelen kan ju vara att vissa lokaler är lite slitna, men det är ju också olika beroende på förening.

• Chamelius

En kompis till mig hade sitt bröllop på barnens ö...gifte sig utomhus och hade hyrt en stuga eller liknande för själva giftermålet. De lagade maten själva och sov över där. Är ni oroliga över att folk inte ska kunna ta sig dit kan ni alltid hyra en buss. Borde inte vara så dyrt att göra det. Blir iaf billigare och mer personligt än att ha det på ett ställe där ni måste köpa allt via dem. Jag börjar ångra mig rent ekonomiskt! :P

• augusti

Jag har varit på Peder muur. Det är trångt och väldigt litet.

Vi ska ha festen på en båt i söder Mälarstrand som heter Borgila. Rätt dyrt, men jämfört med andra ställen där man måste ta deras catering och dessutom måste vara därifrån klockan 1, så blir det bättre och lite billigare än att hyra ett "paket".

Svar på tråden Lokal inom Stockholms tunnelbanesystem