Hur säga till någon som tror den är bjuden att den inte är det (på så snällt sätt som möjligt)?
Jag la tråden i anonyma rummet för att folka kanske inte vill svara med sina vanliga nick om anhöriga eller så också hänger här och vet vilka de är.
Så, till sak.
Jag har en bekant som tror hon är bjuden på bröllopet. Det är hon inte. Inte på grund av henne utan för att hennes sambo har åsikter vi inte vill befatta oss med.
Jag umgås aldrig med henne privat. Har inte hennes mobilnummer ens en gång. Men hon är ofta med när jag träffar mina andra jtejkompisar då hon är kompis med dem. och jag tycker om henne, hon är jättetrevlig och genomgullig, det gör det så mycket jobbigare.
Finns det någon som har ett förslag på hur man säger till henne (helst via mail eller sms då jag bara träffar henne med andra vänner och känns oschysst att ta det när de är med då samtliga av dem är bjudna) att hon inte är bjuden, men kanske inte ger orsaken?
Man skulle kunna säga att lokalen inte tar fler, men då vi har ett litet bröllop (ca 34 pers inkl oss) är det liksom lite genomskinligt, två pers till känns det som om man ALLTID får plats med om viljan finns...
Snälla, HJÄLP tänker på det här varje dag och det gör liksom allt planerande lite mindre roligt för jag vill inte göra någon ledsen egentligen men nu är situationen som den är...
hoppas ni orkar läsa, och har tid och lust att hjälpa mig :)