• Undska

Hjälp! Hur formulera när vigsel hålls utomhus?!

Hej 
    är ny här på BT men hoppas på att kunna få lite hjälp?
    Vi ska gifta oss i Hofsnäs, utomhus vid sjön. På gräsmattan har de en stor herrgård där maten serveras osv. Hur ska man skriva i sin inbjudan att vigseln hålls utomhus? Just formuleringen? 
    Tacksam för svar :)  

• Svar på tråden Hjälp! Hur formulera när vigsel hålls utomhus?!
  • Magenta

Måste det specificeras? Eller är ni rädda för regn och kommer vara utomhus i vilket fall som helt så gästerna bör ha med paraplyer?  För egentligen spelar det ju ingen roll om vigsel är på samma ställe som middagen sen.

• Lexieli
    Vi skrev så här:
    Vigseln sker ute i det fria
    Paraply rekommenderas - svårt att vädersia
    Toastmaster är ..namn.. - ni kan slå en signal
    För pakettips eller anmälan om tal
    Det var allt i stora drag
    Välkomna till vår bröllopsdag!
  • Chicita

Kommer gästerna att ha sittplatser eller ska dom stå upp?
    Jag som har stora problem med ena foten skulle gärna veta i förväg vilken typ av skor jag ska ta, för stilettklackar och gräsmatta är ingen höjdarkombination direkt... Inte heller att stå länge i klackskor om man har problem med fötterna (de flesta bröllop är ju mestadels sittandes för gäster annars - sittande vigsel, sittande middag osv. Så då kan man ju ta ett par läckra skor då man inte behöver stå och gå i dom så mycket...)

Om gästerna ska stå så är det alltså bra att få in det på något sätt.
    Paraplyer funkar bra om det är få gäster, men om gästerna kommer att stå i flera led så kommer bara de som står längst fram ha ens en chans att se något.
    Så jag skulle nog ha skrivit typ så här:

Vigsel sker under bar himmel på den vackra gräsmattan utanför herrgården.
    Bekväma skor och regnkappa rekommenderas med tanke på det svenska sommarvädret. Undvik gärna paraply då det skymmer sikten för bakomvarande.

(behöver nog filas på - men en bas kanske?)  

• Undska

Ja det låter jätte bra det ni skriver :) vi har sittplatser till gästerna. 

Svar på tråden Hjälp! Hur formulera när vigsel hålls utomhus?!