• FridaoJohan

Hjälp vilken metall i ringen?

Hej!

jag funderar på vad jag ska ha för material i min vigselring vill gärna ha stenar i den. förlovningsringen är i silver från schalins. hade ursprungligen tänkt ha silver i vigselringen med men då alla avråder från silver om man vill ha stenar i pga mjukheten, att stenarna ska lossna. sen finns ju titan, palladium, vitguld och platina men dom två sista går bort pga priset och vill inte behöva rodinera om ringen hela tiden.

palladium verkar ju finnas i olika legeringar, schalins tex verkar vara 50% palladium och 50% silver blir dom för mjuk då för att ha stenar i? hur är titan? alla säger olika.

• Svar på tråden Hjälp vilken metall i ringen?
  • filibustern

jag har titan och jag älskar den! en lätt men stadig metall. och innan någon kommer och säger att man inte kan såga av titan vid ev olycka - jo, om det är RENT titan (98%):) . om det är mindre rent så går det inte. det är inte heller så JÄTTEdyrt. våra kostade 1500 (rea) och vi har två 18k guldinlägg i våra. kolla titanringar.com. där har dom info om metallen i allmänhet och så kan man ju göra sin ring lite hur man vill :)

Svar på tråden Hjälp vilken metall i ringen?