• Ailurofll

Vad gör ni på nyår? Tips önskas!

Jag och mannen diskuterade nyår i helgen. Vi är bjudna på fest men har ingen lust att gå, då vi har varit på samma fest med samma kompisar i flera år nu.

Har ni några förslag på vad vi kan göra istället? Någon mysig restaurang i Stockholm? En weekendresa? Det får inte vara svindyrt. Vi har funderat på en kryssning, men är osäkra på om det blir kul då vi har förutfattade meningar om att det bara är pensionärer som åker krysnning över nyår...

Vad brukar ni göra på nyår?

• Svar på tråden Vad gör ni på nyår? Tips önskas!
  • Gift Anna

Oj,våra nyårsaftnar är inte den andra lík sig.Vi har varit på alltifrån "vanliga"nyårsfester med trerätters middag,smällare,champagne vid tolvslaget till kristet nyårsläger med ochså trerätters middag,midnattsmässa i kyrkan samt dans senare på kvällen.

Vi vet heller inte vad vi vi ska hitta på.Ett par vänner till oss ska eventuellt ha inflyttningsfest i sitt nyinköpta hus på nyårsafton,men vi är kanske inte så där jättesugna på att gå för att festerna i det kompisgänget har en tendens att spåra ur pga. för mycket alkohol.Dock känns det dumt att inte gå för då känner man sig lite som en svikare.
    Jag skulle hellre vilja fira en stillsam nyårsafton med några av våra kristna kompisar,med en middag i all enkelhet och umgås.
    För att besvara din fråga, jag känner inte till Stockholm så där superväl,men finns inte det något som heter Wallmans nöjen,de kanske har något roligt nyårsfirande,med show,middag och dans?ni kanske kan få med er delar av kompisgänget på detta,och det blir inte som vanligt,en tanke bara.
    Hoppas det löser sig!

Kram Anna

• Gift Anna

*Smyger in och hjälper Ailurofll att flytta upp*

• ellli

Om man inte vill på någon fest så är det alltid mysigt att vara uppe i fjällen i en mysig stuga! Det bli nån viss stämning med all snö + att det är kallt och sen har man det varmt och mysigt inne i stugan med öppen eld, varm glögg o dyl!

• Santa Fe

Ooops, nyåret närmar sig som sagt... Inte planerat in nåt än. Men nyårsaftnarna brukar variera kraftigt.

I fjol var det ett stillsamt nyår, 3-rätters på en grekisk restaurang på Söder i Stockholm. Vid tolvslaget var vi hemma igen och tog det bara lugnt. Eftersom vi flaxat runt så mycket till våra respektive familjer under juldagarna kändes ett lugnt nyår perfekt i fjol! Behovet av nåt mer fartfyllt fanns inte då. Men i år blir det nog mer klackarna i taket. Har dock inte nåt mer konkret bestämt än.

Kryssning på nyårsafton är enligt min erfarenhet definitivt ingen pensionärstillställning. Tvärtom, många unga par och singelsällskap. De äldre sällskapen lyser med sin frånvaro just den kvällen.
    Rent generellt är fredagar och lördagar säkra kort för kryssningar, om man vill ha yngre resenärer. Torsdagar och onsdagar är det ofta konferenser, i och för sig mycket drag då också. Brukar vara överskott på män, så är man singel och tjej...

Måndagar och tisdagar ofta bara pensionärer och bingoinslag och annat som mer intresserar äldre.
    (typ nedsmetade (skit)tena-blöjor som tryckts fast på toaväggen av nån överförfriskad äldre dam).

• Ailurofll

Tack för tippsen!

Wallmans Salonger har jag redan ringt. De släpper sina nyårsbiljetter om 2-3 veckor. Men det brukar bli fullbokat jätte fort, så chansen att man får tag på biljetter är ganska liten.

Någon som har förslag på en mysig restaurang i Stockholm där man kan fira nyår?

• Ettolrach

Vet faktiskt inte. Middag med goda vänner eller middag ute bara för oss själva lutar det åt.

• srka

Varför inte boka ett mysigt hotellrum i Stockholm. Gå ut och äta en fin nyårsmiddag för att sen åka upp till Skansen och och titta på "Ring klocka ring". Kan rekomenderas.

Svar på tråden Vad gör ni på nyår? Tips önskas!