Vill inte att det blir en sup/röj fest
Jag funderar på festen.
Min killes vänner är ganska så partyglada. De dricker gärna mycket. Inte sådär att de blir as dräggiga(förutom en eller två som har typ adhd och är lite för mkt ) men ändå att de dricker så att de blir fulla.
Nu låter jag kanske as pretto, men jag har inga problem med att supa till det ibland också, men i rätt forum. Jag tycker dock att bröllop inte är rätt forum att bli as packad på.
Tyvärr består även sällskapet av några som gärna drar kola, vilket för mig bara bidrar till skräcken. Tur är att min framtida make inte tar något, men även om polarna smyger med det på toa vet jag och tycker det är jobbigt.
Jag tror inte någon kommer göra Bort sig på middagen, utan att det är festen efteråt som kommer bli som vilken supfest som helst, vilket jag inte vill.
Jag vill att det ska vara mer sofistikerat och trevligt än röjigt och vilt.
Hubby säger att han inte bestämmer över vad andra gör utan att de ansvarar förs ig själva, och han kan be dem att försöka ta det lugnt men kan inte tvinga dem.
Jag tycker att han kan ställa krav, men han tycker jag är lite löjlig, det är ju bröllop, klart det blir röj. Jag tänker även på att han kommer umgås med sina polare på vår fest och jag med mina, de pratar ändå bara sport så det är skittråkigt och jag vill inte vara med, men föredrar att vi ska umgås och så får de andra umgås med oss gemensamt typ.
Hur ska jag tackla detta? Jag är medveten om att det låter fruktansvärt när jag läser detta, och jegentligen är det inget som säger att det kommer bli såhär, det är bara mina spöken, men för att undvika sån situation där alla dricker för mkt, och eventuellt tar kola, hur gör jag då? Jag vill inte snåla med vin och öl, hellre för mkt än för lite, men vill inte behöva tycka det är jobbigt.