Precis, resa går utmärkt med barn också, även om det kanske blir en liten annan typ av resa. Beroende på vad man hade tänkt sig. Och visst kan alkoholen kanske stilla nerverna, men ärligt, så tycker jag det är en rätt kass anledning :P Men det är ju vad jag tycker och jag kan ju tillägga att jag inte drack en droppe alkohol under hela vår bröllopsdag, trots att jag var jättenervös och inte alls gravid hehe
Men skjut inte upp att försöka bli gravida av en sådan sak som att ni/du ska kunna dricka alkohol på bröllopet.
Det jag skulle kunna tänka mig däremot, är risken för att må riktigt kasst. Jag har nyligen fått mitt andra barn och den här graviditeten har varit ett h-vete rent ut sagt. Jag har mått jättedåligt, haft hjärtklappning, illamående, rejäl foglossning och varit så trött och andfådd av minsta lilla (klarade inte en 5 minuters promenad). Så, för mig hade en bröllopsdag, då man oftast är på benen från tidig morgon till sen natt och ska le framför kameror och gäster, varit stört omöjligt. Men å andra sidan, jag hade nog kunnat tänka mig att ändra om bröllopsdagen lite till förmån för graviditeten och den kommande bebisen :)
Och det finns ju många som inte ens har hälften av alla krämpor som jag hade. Under första graviditeten mådde jag betydligt bättre. Många kan ju jobba fram till bara någon/några veckor före förlossningen och har inga större problem. Det är så olika det där och man ska väl inte räkna med att man kommer må väldigt dåligt, men det kan vara bra att ha det i åtanke att risken ändå finns.