• Kileane

Lämplig sång för "barn"?

Jag funderar på att be min snart 11-åriga kusin att sjunga en sång i kyrkan under vår vigsel. Hon sjunger riktigt fint, men med tanke på hennes ålder så har hon förstås inte sångröst i samma klass som en vuxen sångerska!

De låtar jag tidigare tänkt på för vigseln så känns inte sådär jättelämpliga mera, så nu undrar jag om någon har tips på bra låtar/sånger som kunde passa att sjungas av ett barn eller som rentav själva hade barn (större eller mindre) som sångare på sitt eget bröllop?

• Svar på tråden Lämplig sång för "barn"?
  • daniiel

Hon kanske har några förslag själv? Alternativt så kanske ni tillsammans kan hitta något ni båda tycker om?

Nu vet jag inte alls hur avancerade sångerna är att sjunga och det varierar kanske, men Disney har ju flera fina kärlekssånger, som känns lite "barnsliga" eftersom dom kommer från barnfilmer och det är kanske sånger hon själv känner igen, men som passar kärlekstemat bra :)

• finton

Idas Sommarvisa har jag hört ett barn sjunga på bröllop, det blev superfint.
    Kommer hon ha någon som kompar eller ska hon sjunga accapella?

• Kileane

Jag har inte frågat henne än om hon alls vill sjunga, men kommer nog att fråga om hon har egna förslag också! Tänkte dock förbereda mig lite :)

Disneylåtar har jag inte tänkt på, ska genast fundera om någon där kunde passa!
    Idas sommarvisa är fin, men vigseln är i september så det är kanske inte jättepassande?

Antagligen kan min morbror (hennes pappa) kompa henne på gitarr, ev. sjunga duett...

• finton

Okej. Ja, då kanske man inte vill ha sommarlåten nr. 1 haha. Amazing Grace (finns på svenska också), Himlen är oskyldigt blå, Nu är det gott att leva, Känn en doft av kärleken eller Over the rainbow kanske. Hmm...finns många bra men det ska ju kännas så där superbra. Lycka till!

• Kileane

Kusinen ville gärna sjunga, så nu gäller det att komma med några bra förslag då :)

Så typiskt, den låt jag jättegärna ville ha är inte översatt och finns alltså bara på engelska...visst kan hon säkert öva in den också men bäst hade det nog varit med en svensk sång, vi har ju en del äldre på bröllopet också.

• lommila86

Nu vet jag inte vad du tänkt och vilken stil som är er
    typ Annies sång kunde ju bra sjungas av ett barn? Men jag skulle tipsa som sareks låtar dom är ju oftast lite medryckande barnsliga. Typ genom eld och vatten?

På ett bröllop jag var sjöng några 6 åringar i kör "du vet väl om att du e värdefull" de va ju ganska gulligt:)

ted gärdestad-lyckliga dagar, för kärlekens skull?

• Kileane

Annies song finns på min lista, den är fin :) 

Sarek vet jag inte om jag gillar...kan ju iofs hända att det låter helt annorlunda sjunget av ett barn och inte av gruppen...hm, får fundera!

'Du vet väl om att du är värdefull' - ja den är ju fin! *skriver upp*

Jag gillar inte Ted Gärdestad men ska se om jag kan föreställa mig hans låtar sjungna av någon helt annan ;)

Den låt jag helst ville ha är "outrot" till filmen Anastasia, men den är som sagt inte översatt :/

• lommila86

Ted gärdestad har många fina låtar. Frödelen är ju dessutom att de är lätta och funkar att komppa på gitarr:)
    sök och lyssna de låter annorlunda om nån annan sjunger

• Kileane

Nu har jag lite fastnat för Annie's Song men på svenska - Du fyller mitt sinne.
    Det kunde nog bli fint...med hennes pappa som kompar på gitarr eller så kanske kantorn kan spela piano. Får nog bli ett av förslagen iaf!

Svar på tråden Lämplig sång för "barn"?