• Ljusgul

Funderar på Balingsholm - någon med erfarenhet?

Hej!

Vi funderar på att ha vår bröllopsfest på Balingsholm. Men skulle gärna vilja höra om någon har erfarenheter därifrån!

Hur var lokalen?
    Maten?
    Personalen?
    mm...

Ja vad som helt enkelt. Snälla hjälp!

• Svar på tråden Funderar på Balingsholm - någon med erfarenhet?
  • fancypant

Hej :) 

Vi var och hälsade på Balingsholm igår, och bokade våran fest till nästa år. De var jätte trevliga och hela stället är jätte mysigt! vi kommer vara ca 60 pers och det är perfekt i deras lokaler, vi vill att det ska kännas "hemma" så man vill inte ha för stora lokaler.  

Tänkte bara säga att jag tror att det är viktigt att få sig en bild själv och kommunicera med festarrangören. Vi fick magkänslan direkt av att det var rätt ställe.

Lycka till!   

• Ljusgul

Jaha, vad kul!

Vi har bara mejlat med varandra, men jag har inte lyckats få fram några konkreta priser på maten. Har ni hunnit bestämma alla sånna detaljer också?

Ska ni bo kvar?

• brudskor

Jag har varit på både fest och vigsel där och det var super bra allting, kan tipsa om foto där, sök på Fotograf Malin Norlén
    Ha så kul med all planering  

• Ljusgul
    brudskor skrev 2014-03-31 10:07:44 följande:

Jag har varit på både fest och vigsel där och det var super bra allting, kan tipsa om foto där, sök på Fotograf Malin Norlén
    Ha så kul med all planering  

Tack för tipset!

Bodde ni kvar? Är lite orolig för att enkelrummen är ett problem.
  • brudskor

Nej vi bodde så nära så vi tog taxi hem, men maila dem och be dem skicka lite bilder på rummen så ser ni bättre :) 

• fancypant

Vi tänkte bo kvar. är man fler än 12 personer som bor kvar så ingår frukost, så vi tänker be en del vänner och släkt att bo kvar (500kr/perperson) så att man kan ses dagen efter. Då kan många även ta bilden dit och lägga pengarna på att sova över istället för taxi. 
    När vi var där och hälsade på så hade det varit fest där kvällen innan, så folk fick blåsa för att se ifall de kunde köra när de skulle åka hem :)

ca 1300 kostar det per kuvert inkl det mesta. sedan ska vi lägga till egen bröllopstårta själva. Och kör bar till självkostnadspris efter maten!     

• Ljusgul
    fancypant skrev 2014-04-01 14:25:11 följande:

Vi tänkte bo kvar. är man fler än 12 personer som bor kvar så ingår frukost, så vi tänker be en del vänner och släkt att bo kvar (500kr/perperson) så att man kan ses dagen efter. Då kan många även ta bilden dit och lägga pengarna på att sova över istället för taxi. 
    När vi var där och hälsade på så hade det varit fest där kvällen innan, så folk fick blåsa för att se ifall de kunde köra när de skulle åka hem :)

ca 1300 kostar det per kuvert inkl det mesta. sedan ska vi lägga till egen bröllopstårta själva. Och kör bar till självkostnadspris efter maten!     

Ok, ja det är sant, skulle troligen bli samma pris för taxi som för boendet för de flesta av våra vänner.

Jaha, man kan fixa bröllopstårtan själv om man vill. Det är ju lite bra om man vill ha den mer personlig eller göra den själv. Bra tips!
  • Ljusgul
    brudskor skrev 2014-03-31 15:15:38 följande:

Nej vi bodde så nära så vi tog taxi hem, men maila dem och be dem skicka lite bilder på rummen så ser ni bättre :) 

Det ska jag göra!

Svar på tråden Funderar på Balingsholm - någon med erfarenhet?