Kurdiskt/ svenskt bröllop
Jag och min blivande man planerar att gifta oss nästa vår. Han är kurd och jag svensk och jag har typ ångest över hur vi ska få "svenskarna" att ta mer plats på bröllopet. Jag har ingenting emot att ha ett kurdiskt bröllop förutom att jag vill ha en "vigsel" på själva festen. En med mullah och även en vigselförättare från rådhuset. Men mitt lilla problem är hur jag ska få mina gäster att ta större plats. Jag har cirka 35 gäster och min kille har cirka 120. Vi kan inte ta bort den kurdiska musiken men har tänkt att ha en DJ som spelar även skandinavisk musik så han får blanda lite. Men de första timmarna kommer bli kurdiskt. Har ni några erfarenheter från mixade bröllop hur andra har gjort?
Jag skulle gärna vilja få tips på allt ni kan tänkas komma på att tipsa om. Fin, stor billig lokal i Göteborg. Cateringfirma som även dekorerar till ett bra pris. Matförslag. Någon som gör billiga fina våningstårtor. Fotograf. Någon som filmar. Ja allt möjligt med bra priser då detta kommer bli ett himlans dyrt kalas
Hjääälp :D