• fliingan

Säljes: Champagnefärgad brud/festklänning

Axelbandslös draperad champagnefärgad Brud/festklänning säljes. Litet släp. Uppsydd i Sverige. Välsydd.
    Snörning i livet med infällt bhband i ryggen. Storlek 38/40. Passar dig som är Max 175 cm lång beroende på klackhöjd.

Aldrig använd på bröllop/fest. Jag köpte den begagnad men den var tyvärr inte helt rätt för mig. Går att lägga upp. Justerbar i livet.

Bilder finns!

• Svar på tråden Champagnefärgad brud/festklänning
  • fliingan

Prisidé 2500 kr. Kan skickas. Klänningen finns utanför Södertälje för provning. Kan tas med till Umeå under påsk -14.

• Marione

Är det en mermaodmodell? Sen undrar jag om det 175 cm med eller utan skor.

• fliingan

Den är figursydd men mermaid vågar jag inte säga att den är i och med att den är draperad i kjolen. Draperingen gör att den formar sig fint över höfterna och nedåt. 

Jag har mätt den lite provisorisk och den är cirka 150 cm från "urringningen" ner till fållen på framsidan. Jag som är 163 cm lång har cirka 121 cm från "urringningen" till golvet. Jag tror du kan vara 175 och ha relativt ordentliga klackar till och med. Men testa mät! Jag mätte från bröstbenet till tån på mig och från längst upp på klänningen och ner på framsidan på klänningen. :)

Vill du ha fler mått så säg till!  

• fliingan

Rosetten på klänningen går att sprätta bort. Närmare bild på rosetten och livet finns självklart! Skicka ett meddelande med mailadress så skickar jag bilder.

Svar på tråden Champagnefärgad brud/festklänning