• daniiel

Säljes: A-linje, insydd underkjol, satin och organza!

En brudklänning, i färgen ivory, i A-linje modell med insydd underkjol. Överdelen är i veckad (matt) organza samt lite spets upptill. I midjan, övergången mellan överdelen och kjolen, är det ett band med spetsblommor. Kjolen är i satin (bridal satin 395) och den är fodrad.

Överdelen har insydda skenor (plast) samt kupor, snörning baktill (snöret finns till, dock inte med på bilden). Kjolen har ett litet släp med ögla på insidan, så släpet går att hålla upp.

Klänningen är begagnad, så den är inte i nyskick, men den är i bra skick. Den är inte struken på bilderna, men ser redan nu slätare ut i verkligheten. Kanske passar bra att ha som extraklänning, till en TTD-fotografering eller möhippa? Eller varför inte till en maskerad? Vad vet jag...

Klänningen finns i Skellefteå. Jag vill ha 350kr för den, plus eventuellt fraktkostnad om den ska skickas.

• Svar på tråden A-linje, insydd underkjol, satin och organza!
  • daniiel

Jag får slå mig själv för ansiktet en aning, då jag glömde en otroligt viktigt del i annonsen - storleken!

Det är en storlek 42, med snörning som sagt, så är ju lite flexibel i storleken och passar nog 40-44. Jag är ca 163cm lång, hade ungefär 8cm klack och hade lagt upp klänningen ca 4cm framtill, det är nersläppt nu.  

Svar på tråden A-linje, insydd underkjol, satin och organza!