Vilken brudvals ska man välja?
Hej!
Vi behöver tips på en festlig brudvals. Vad har ni valt? Allt från traditionellt
till otraditionellt skulle uppskattas. Tack!
Hej!
Vi behöver tips på en festlig brudvals. Vad har ni valt? Allt från traditionellt
till otraditionellt skulle uppskattas. Tack!
Jag älskar wienervals så vi kör Strauss, "An der schönen blauen Donau" och "Kaiserwalzer".
Vi skall ha Annies song :)
Vi hade tre valser:
Dansa med mig - Linnea Henriksson
Calle Schewens vals - Evert Taube
Take this waltz - Leonard Cohen
Vi ska ha temat från Eyes Wide Shut. Shostakovics "Suite for Variety Orchestra".
Nu vet inte jag vad du menar är traditionellt men folkmusik är mitt stora intresse så här kommer några folkliga brudvalser som jag tycker om :)
Majas brudvals:
Karins brudvals:
Tjönneblomen (näckrosor på norska tror jag) Egentligen ingen brudvals men det är en fin vals tycker jag :)
Lycka till!
Till brudvalsen hade vi "Tulpen aus Amsterdam". Mina föräldrar hade den som brudvals :)
Sen hade vi andra valslåtar under kvällen så klart.
Jag väljer mellan Perfect Day av Lou Reed och Annies Song av John Denver. :)
Vi har tänkt Metallicas "nothing else matters", men den kanske går lite väl snabbt för oss nybörjare. Ev byter vi till Cajsa-Stina Åkerströms "av längtan till dig". Vi får se, ska öva lite till och se hur det känns :)
Tack för inlägg! Många fina val :) Perfect Day är ju en gammal favorit... Vi får lyssna och fundera lite till.
Om det inte är strikt nödvändigt att det är i vals-takt så har du några förslag på "första dans" låtar här
">
https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_487630679&feature=iv&src_vid=ENSeIdBJZD4&v=XW23qquJf50