• Dora

Vilken brudvals ska man välja?

Hej!
    Vi behöver tips på en festlig brudvals. Vad har ni valt? Allt från traditionellt
    till otraditionellt skulle uppskattas. Tack! Skål 

• Svar på tråden Vilken brudvals ska man välja?
  • Marie Malmö

Jag älskar wienervals så vi kör Strauss, "An der schönen blauen Donau" och "Kaiserwalzer".

• Alyllyra

Vi hade tre valser:
    Dansa med mig - Linnea Henriksson
    Calle Schewens vals - Evert Taube
    Take this waltz - Leonard Cohen 

• Rin

Vi ska ha temat från Eyes Wide Shut. Shostakovics "Suite for Variety Orchestra".

• piffen

Nu vet inte jag vad du menar är traditionellt men folkmusik är mitt stora intresse så här kommer några folkliga brudvalser som jag tycker om :)

Majas brudvals:

Karins brudvals:

Tjönneblomen (näckrosor på norska tror jag) Egentligen ingen brudvals men det är en fin vals tycker jag :)

Lycka till!

• TheD

Till brudvalsen hade vi "Tulpen aus Amsterdam". Mina föräldrar hade den som brudvals :)

Sen hade vi andra valslåtar under kvällen så klart.

• Anettem

Jag väljer mellan Perfect Day av Lou Reed och Annies Song av John Denver. :)

• Äppelpaj

Vi har tänkt Metallicas "nothing else matters", men den kanske går lite väl snabbt för oss nybörjare. Ev byter vi till Cajsa-Stina Åkerströms "av längtan till dig". Vi får se, ska öva lite till och se hur det känns :)

• Dora

Tack för inlägg! Många fina val :) Perfect Day är ju en gammal favorit... Vi får lyssna och fundera lite till. Skål

Svar på tråden Vilken brudvals ska man välja?