Vackra kärlekscitat eller verser. Har du någon?
Vad hör mer ihop än kärlek och bröllop. Och kärleksverser, citat och kloka ord finns det gott om.
Har du något favoritcitat?
Vad hör mer ihop än kärlek och bröllop. Och kärleksverser, citat och kloka ord finns det gott om.
Har du något favoritcitat?
Love is like a mountain
hard to climb
but once you get to the top
the view is beautiful
"Hjärtat får aldrig rynkor." är ett av mina favoritcitat.
de jag har som favoriter har min karl sagt. :P men en jag gillar är
"att kyssas är som att äta soppa med en gaffel - man får aldrig nog" :P
Jag gillar ett citat från Tzatziki-filmen: "När den rätta dyker upp säger hjärtat till och då får huvet säga vad det vill!"
Vi hade det skrivet i vårat festprogram tillsammans med ett citat från en Markus Krunegård-låt: "När man träffat rätt så vet man det på nåt märkligt sätt"
Har ni sett dom tecknade "Love is.."? Googla på "Love is... cartoon strip" :) Vi hade några sådana bilder med i vårt festhäfte. Jag tycker dom är jättesöta :)
Här är några av mina favoriter
Jag är väldigt förtjust i ett Dr Seuss-citat:
?We are all a little weird and life is a little weird, and when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them and fall in mutual weirdness and call it love.?
När jag var 15 år (idag 26) gifte sig min bror och de hade ett citat som än idag sitter fastetsat i mitt huvud!
"Att älska är ingenting
Att vara älskad är någonting
Att älska och att vara älskad är allting"
Annars är ju första korinterbrevet 13 ur bibeln fint, också något som finns där i bakhuvudet jämt..
"Grow old with me, the best is yet to be"
nu kom ja på ett "citat"!
Vet inte om det här funkar, jag kopierade texten och nu ser den rätt konstig ut när jag ska lägga in den här.
Det är i alla fall en dikt jag skrev till min dåvarande sambo - nuvarande make när vi skulle fylla 30
Så för mig är det här den vackraste, för den talar direkt från mitt hjärta till hans
Ljuset i mitt hjärta
Första gången jag såg dig så hade jag ett trasigt hjärta
Andra gången vi träffades så gjorde du det rätta
Du fanns där när jag behövde dig som mest
Och Gud vet att mitt liv inte har varit någon fest
Jag har vandrat i mörker och kaos i lång tid
Men sedan du kom in i mitt liv så har jag fått frid
Med dig vill jag leva i resten av mitt liv
Och hoppas att jag inte skrämt bort dig med allt kiv
Du är den halva som gör mig till en hel
För med dig i mitt liv så kan inget bli fel
Jag ber, jag hoppas, jag vill och jag tror
Att om 60 år vi ännu tillsammans då bor
Du finns alltid där för att lindra min smärta
För det är för nu och alltid du som är ljuset i mitt hjärta!
Min gubbe sa något rart härom dagen.
Även när du blir skrynklig och ynklig kommer jag att älska dig.
Kan säga att han tog hem en del poäng där
Min gubbe sa något rart härom dagen.
Även när du blir skrynklig och ynklig kommer jag att älska dig.
Kan säga att han tog hem en del poäng där
Jag har letat och försökt hitta ett av mina absoluta favoritcitat, men jag hittar det inte. Det går i alla fall (ungefär): Evig kärlek är inte den kärlek som räcker över längst tid, det är den kärlek som får tiden att stanna.
Älska mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det bäst är en annan favorit som avspeglar mitt och min sambos förhållande. Jag har varit skitjobbig i perioder när jag mått dåligt, men han har älskat mig minst lika mycket ändå. Och helt plötsligt står jag här idag och allt är toppen :)
Sedan vet jag inte om jag kommit på det själv eller om det är något jag hört, men jag brukar i alla fall upprepa det som ett mantra: Den du älskar gör dig till mer av den du är.
Jag älskar dig
Inte bara för vad du är
men för vad jag är
när jag är med dig
Jag älskar dig
Inte bara för vad du är
men för vad jag är
när jag är med dig
Följer
Livet är en blomma och kärleken dess nektar
Kärlek är en sjukdom som icke kan döljas.