Hjälp med mått, tack!
Hej! Jag mätte just mitt vänstra ringfinger till 6(!) cm. Vad har jag för ringstorlek då? Och har jag väldigt tjocka fingrar? Jag frågar för att jag vill ha ÄRLIGA svar, tack. :)
Tack på förhand!
Hej! Jag mätte just mitt vänstra ringfinger till 6(!) cm. Vad har jag för ringstorlek då? Och har jag väldigt tjocka fingrar? Jag frågar för att jag vill ha ÄRLIGA svar, tack. :)
Tack på förhand!
Puff!
Du har ingen ring som du kan mäta istället?
Det brukar vara lättare att mäta en ring som passar.
Bäst mått får du om du använder ett skjutmått och mäter insidan av ringen. Det är nämligen det måttet som brukar anges som ringmått.
om din omkrets på fingret är 6 cm så har du inte jättetjocka fingrar.
Jag får knappt på mig en ring med den omkretsen på lillfingret ens (mätte med ett måttband) :P
Du har ingen ring som du kan mäta istället?
Det brukar vara lättare att mäta en ring som passar.
Bäst mått får du om du använder ett skjutmått och mäter insidan av ringen. Det är nämligen det måttet som brukar anges som ringmått.
om din omkrets på fingret är 6 cm så har du inte jättetjocka fingrar.
Jag får knappt på mig en ring med den omkretsen på lillfingret ens (mätte med ett måttband) :P
Förutsatt att du har mätt din omkrets runt fingret rätt är din ringstorlek just 60 eller 19 beroende på vilken skala man använder. Du har något större än snittet som är 52,5mm/16,7 för kvinnor.
Förutsatt att du har mätt din omkrets runt fingret rätt är din ringstorlek just 60 eller 19 beroende på vilken skala man använder. Du har något större än snittet som är 52,5mm/16,7 för kvinnor.
Hej och tack för ditt svar! Jag visste att jag hade små prinskorvsfingrar! Jaja, inte så mycket att göra åt saken ( eller kan man det?).
Jag hade måttbandet löst runt fingret (så det gick att snurra runt), fick det då till 6 cm. Så då ska jag alltså kolla ringar med mått kring 19? Har hittat en med 19,1 - skulle den passa då?
Dra inte åt så hårt du kan. Är du osäker gå till en guldsmed. Skulle tro att du har 58/18.5 eller 60/19